- ons 17 apr 2013, 09:50
Jag får köra till "närmaste verkstad" och närmaste verkstad vill jag absolut inte lämna in bilen på. Min verkstad där jag alltid lämnar in bilen (och som håller minst halva priset) ligger 10 mil härifrån. Dit får jag INTE köra, jag får köra till Mekonomen som ligger här intill. Det vill jag som sagt var inte göra. Dels eftersom det lilla fel som finns kostar ungefär 150 % mer, dels eftersom min verkstad i samband med detta skall utföra några andra saker i samband med reparationen (lackbehandling etc.) Då har jag alternativen biltransport efter bil(bogsera går inte, det finns bara motorväg upp dit och där får man inte köra så långsamt), biltransport med lastbil (kostar väl 10 000 eller så) eller köra bilen obesiktigad upp förutsatt att det ger låga böter. Jag har ingen möjlighet att fixa felet själv, mitt garage är inte gjort för att mecka i, har inte ens så jag kan få el dit.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.