- lör 04 feb 2012, 22:33
Hej på er!
Jag skulle behöva lite goda råd.... Min Volvo har haft en trögare styrning än vad som är normalt och inget läckage!! jag har:
- kollat oljenivån vilken va OK (Volvos gröna CHF olja)
- tog bort och kollade "nedre rattaxeln" knuten kärvade inte, mjuk o fin! helt OK.
- har provat att byta servopumpen (beg. Från skroten) ingen skillnad exakt samma problem.
- testade nu senast att ta bort styrändarna från fjäderbenen för att utesluta kärvande "fjäderbenslagring"
Styrningen va lika "trög".....
Servofunktionen finns ju där om än trögare än normalt, det känns lite som att typ gummi eller något ligger mot
Och skapar friktionen....
Nån som har nått förslag? Ska jag prova ett oljebyte? (tror dock inte på det..)
Eller är det byte av styrväxel? (fan vilket jobb det verkar vara)
Tacksam för tips /Kjelle
Jag skulle behöva lite goda råd.... Min Volvo har haft en trögare styrning än vad som är normalt och inget läckage!! jag har:
- kollat oljenivån vilken va OK (Volvos gröna CHF olja)
- tog bort och kollade "nedre rattaxeln" knuten kärvade inte, mjuk o fin! helt OK.
- har provat att byta servopumpen (beg. Från skroten) ingen skillnad exakt samma problem.
- testade nu senast att ta bort styrändarna från fjäderbenen för att utesluta kärvande "fjäderbenslagring"
Styrningen va lika "trög".....
Servofunktionen finns ju där om än trögare än normalt, det känns lite som att typ gummi eller något ligger mot
Och skapar friktionen....
Nån som har nått förslag? Ska jag prova ett oljebyte? (tror dock inte på det..)
Eller är det byte av styrväxel? (fan vilket jobb det verkar vara)
Tacksam för tips /Kjelle