Till er som väljer att köra med extern ansluten box ett tips till er om ni upplever något galet med motor eller a lådan
Prova utan box och se hur det går då kör gärna ett par tankar så att man kan säkerställa att felet även finns utan box
Hade en kund som körde med box och den ryckte ibland och växlade rätt illa enl honom
Varje gång jag fick in bilen så vart den helt OK körde den i en vecka till o från mitt jobb då kunden var utomlands
underbar bil vart allt jag kunde säga
Han vart mer tokig allt eftersom tiden gick och jag inte kunde hitta något
Vid det sista besöket så skulle Volvo+ våran Kund Relations Ansvarig (KRA) köra bilen
När jag går ut för att hämta en annan kundbil denna morgon när han skulle lämna in sin bil Så står just denna kund och demonterar boxen utanför på våran kundparkering
Jag frågar om något är galet och han berättar att han inte hunnit demontera den kvällen innan
Blir en rätt lustigt samtal när jag talar om att det kan vara boxen som gör att hans bil är som den är
För han hade alltid tagit bort boxen kvällen innan besök hos mig och åter monterat den samma kväll han hämtat bilen hos mig så han körde den mer eller mindre aldrig utan box
Blir lite jobbigt för oss som ÅF mot Volvo för all tidigare felsökning som Garanti avd fått betala för + lite komponenter byttes på prov då dom kunde ge liknande symptom enl våran "hotline"
Dom blev väl inte direkt glada om man säger så när vi ringde och talade om vad vi funnit Det är ju så att om verkstaden finner att en bil är trimmad så har vi en skyldighet att detta rapporteras till Volvo så att dom Garanti spärrar bilens drivlina
Då det är på detta sätt så underlättar det mycket om man provkör bilen utan trim vad det än gäller för trim PPC eller box
Självklart gör man som man vill med sin egna bil men gärna se till vad man själv "justerat" om detta ev kan påverka något är det enkelt att demontera gör det före verkstads besöket för allas skull
Om det kan påverka så att "felet" försvinner så slipper man ju besöka verkstaden i onödan ;-//
//Goose