NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ThomasT skrev:Kvalitetsmässigt är det ingen skillnad mellan H&R, Eibach och Lesjöfors. Välj den sats som ni tycker passar er smak bäst.
Jag är mer intresserad av om det skiljer sig mycket på hårdheten och stötigheten bland dessa fjädrar.
Vilken av de tre fjädrarna tror ni ger bäst komfort?

Jag vill sänka bilen och behålla så mycket av komforten som det bara går, men jag hittar inte någon information om det :???:
Khallan skrev:
ThomasT skrev:Kvalitetsmässigt är det ingen skillnad mellan H&R, Eibach och Lesjöfors. Välj den sats som ni tycker passar er smak bäst.
Jag är mer intresserad av om det skiljer sig mycket på hårdheten och stötigheten bland dessa fjädrar.
Vilken av de tre fjädrarna tror ni ger bäst komfort?

Jag vill sänka bilen och behålla så mycket av komforten som det bara går, men jag hittar inte någon information om det :???:
Det är små skillnader på vanliga "sänkfjädrar", de flesta ökar hårdheten på chassits avstämmning med en 15-20%.

.
Ja, det är ju det med komforten också förstås. Men om det är som du säger Thomas så spelar det med andra ord egentligen ingen roll vad man väljer?
grillchips skrev:Ja, det är ju det med komforten också förstås. Men om det är som du säger Thomas så spelar det med andra ord egentligen ingen roll vad man väljer?
Inte så länge man håller sig borta från bottenskrapet på marknaden, då de kan ha problem med att leverera jämn kvalitet.

.
grillchips skrev:Ja, det är ju det med komforten också förstås. Men om det är som du säger Thomas så spelar det med andra ord egentligen ingen roll vad man väljer?
Talade med både Hova idag som säljer Lesjöfors fjädrar och Vparts som säljer H&R
Båda berätta att komforten inte påverkas sådär jättemycket när man talar 30-40mm sänkning.

Det vore ändå lärorikt att höra av er som själva har sänkta bilar med H&R eller Lesjöfors hur ni upplever komforten när ni är ute och åker.

Jag har en jätte beslutsångest nu och vet inte vilken av dessa två jag ska välja mellan, Så alla tips är välkomna!

H&R 35mm eller Lesjöfors 30mm ? :)
ThomasT skrev:
Inte så länge man håller sig borta från bottenskrapet på marknaden, då de kan ha problem med att leverera jämn kvalitet.

.
Ja det förstås, bör vi kanske nämna några märken man ska hålla sig undan?

(Sorry trådstartare att jag hijacka din tråd!)
Khallan skrev:
Talade med både Hova idag som säljer Lesjöfors fjädrar och Vparts som säljer H&R
Båda berätta att komforten inte påverkas sådär jättemycket när man talar 30-40mm sänkning.

Det vore ändå lärorikt att höra av er som själva har sänkta bilar med H&R eller Lesjöfors hur ni upplever komforten när ni är ute och åker.

Jag har en jätte beslutsångest nu och vet inte vilken av dessa två jag ska välja mellan, Så alla tips är välkomna!

H&R 35mm eller Lesjöfors 30mm ? :)
Problemet är ju att olika personer har väldigt olika referenspunkter vad gällande komfort... jag anser att min Volvo är mjuk och komfortabel, medans andra tycker den är stötig och obekväm...

.
grillchips skrev:
ThomasT skrev:

.
Ja det förstås, bör vi kanske nämna några märken man ska hålla sig undan?

(Sorry trådstartare att jag hijacka din tråd!)
Bottenskrapet brukar vara "noname" så de kan heta lite vadsom... Enklast är att hålla sig till fabrikat man känner igen.

.
Service Subaru XV

https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/mot[…]

Vad har denna för funktion?

Pekar du på värmeskölden eller d[…]

"Limp home mode" ?

Risken finns att du har slut på Eolysmedel :[…]

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]