Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Precis besiktigat bilen. Glapp i båda spindelleder. Är dom svåra att byta och något speciellt att tänka på? Går det att göra på gatan?
Sen läcker den servovätska. Besiktningsgubben pratade om någon packning undertill men fattade inte riktigt var. Någon som vet om det finns nåt ställe där det brukar läcka?

Inte bytt spindelleder innan så lite osäker, beställt nya från volvo iaf.

Volvo 945 -98
Senast redigerad av 1 volvorullar, redigerad totalt 0 gånger.
Hej!

Det bästa tipset jag kan ge. Låna rep.handbok på biblioteket el. köp en.(Haynes).

Pallbockar,garagdomkraft och verktyg för jobbet.

Går att stå på gatan å göra det.

Ang. oljeläckan så får du kolla vars det läcker,och sen titta i rephandboken.

Vanligast är läckage runt styrväxelaxeln.

Då måster man byta styrväxeln.

Mvh.R.
Töm servobehållaren på vätska och fyll på servotätningsolja från Biltema i den. Ratta höger/vänster flera gånger och kör en sväng. Det kanske tätar läckan. Vill du köpa en bättre tätningsolja så satsa på Omega. De är bäst på sånt.
sicnarf skrev:Töm servobehållaren på vätska och fyll på servotätningsolja från Biltema i den. Ratta höger/vänster flera gånger och kör en sväng. Det kanske tätar läckan. Vill du köpa en bättre tätningsolja så satsa på Omega. De är bäst på sånt.
Ja det kanske är en bra idé. Lika bra o köra omega då kanske.
Ska man i med vanlig vätska sen när det tätats eller kör man vidare med tätningsvätskan?
Någon med erfarenhet gällande tätningvätskor i servosystemet? Hur länge håller det samt finns det några biverkningar i längden?
Bästa hade ju klart varit o fixat roten till problemet. Men bra tips till ombesiktning iaf

Tacksam för alla svar!
emwtur skrev:ser mera ut som ledningarna - men svårt att se - torka rent eller tvätta ordentligt så du ser var det läcker från !
Kan ju hoppas på det

Hade varit enormt uppskattat om någon haft en sprängskiss över servosystemet
Elpriset

Vad drar en gård då? Väldigt lite[…]

Alla pratar om el, diesel och bensin bilar. Vad h&[…]

Hur håller ni era skivor rena på laddh[…]

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_02[…]