- tis 09 apr 2013, 21:37
#744795
Journalister har krav på sig att skriva rätt många artiklar om dagen så det blir rätt mycket ripp på pressmaterial.
Det är ju som bekant en trend att femmor och sexor ersätts av fyror, och åttor av sexor. Frågan är om trenden avstannar eller om den går så långt som för den ändå ganska marginella biltillverkaren Volvo.
Skulle EU-körcyklen ersättas av något mer vekrlighetsspeglande kanske intresset för att ersätta många cylindrar skulle minska. Finns ju rätt många tester som visar att BMW:s nya fyra 20i/28i knappt är snålare än gamla 3-literssexan i verklig körning.
De tidiga DI-bensinarna knackade rätt mycket, inte nu längre, en T4 låter knappast mer än en 2,5FT,däremot är ju ljudet mycket tråkigare, registret smalare etc. Men då går ju 2,5 inte alls lika mjukt och fint som en sexa...
PH
Det är ju som bekant en trend att femmor och sexor ersätts av fyror, och åttor av sexor. Frågan är om trenden avstannar eller om den går så långt som för den ändå ganska marginella biltillverkaren Volvo.
Skulle EU-körcyklen ersättas av något mer vekrlighetsspeglande kanske intresset för att ersätta många cylindrar skulle minska. Finns ju rätt många tester som visar att BMW:s nya fyra 20i/28i knappt är snålare än gamla 3-literssexan i verklig körning.
De tidiga DI-bensinarna knackade rätt mycket, inte nu längre, en T4 låter knappast mer än en 2,5FT,däremot är ju ljudet mycket tråkigare, registret smalare etc. Men då går ju 2,5 inte alls lika mjukt och fint som en sexa...
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24