Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Tycker det är lite mörk på instrumetpanelen, funderar om det är några lampor som gått sönder.

Det som lyser är

- Knappar till elhissar 4 st
- Reglage för värme
- Instrumentbelysning (hastighet,bränsle,varv,temp,färddator)

skall det lysa någor mer, dom jag fnderar på är

- Ljusreglage till vänster om ratt
- Askkopp/förvaringsfack under stereo
- Sätesvärme (lyser en lampa bredvid när den är på)

kan det va nån fler
ritznet skrev:Hej!

Tycker det är lite mörk på instrumetpanelen, funderar om det är några lampor som gått sönder.

Det som lyser är

- Knappar till elhissar 4 st
- Reglage för värme
- Instrumentbelysning (hastighet,bränsle,varv,temp,färddator)

skall det lysa någor mer, dom jag fnderar på är

- Ljusreglage till vänster om ratt Ska lysa, inte nollan på vredet men dom andra
- Askkopp/förvaringsfack under stereo Ska lysa, har ja för mig! Enkelt att kolla, dra ur askkoppen och kolla till vänster om de finns ett litet "fönster"
- Sätesvärme (lyser en lampa bredvid när den är på) Ska lysa

kan det va nån fler
Svarat i rött!
Användarvisningsbild
av ritznet
OK tackar för svar

skall kolla upp detta imorrn

tror jag har hittat fler saker som inte lyser

- ciggtändare
- knappen för spegelvärme/bakrutevärme

en fråga till

lyser reglaget vid varje luftutsläpp för er ?
är det nån fler lampa som jag kan ha missat, skulle inte nån med en fullt fungerande bil plita ner vilka som lyser

tacksam för hjälp och svar
Användarvisningsbild
av Karlsa
Är det glöggningslampa på volvo tdi 855 -96??

På min är det då ingen som varken lyser eller slocknar??

Vart sitter den?
För det bör ju va en glöggningslampa på en diesel som det är glöggning på!? Ha inte fått instruktionsböcker mm än så jag ser inte där.

Tacksam för hjälp och tips!

Ha de!
ketto skrev:
- Askkopp/förvaringsfack under stereo Ska lysa, har ja för mig! Enkelt att kolla, dra ur askkoppen och kolla till vänster om de finns ett litet "fönster"

Svarat i rött!
ska askkoppen sluta lysa när facket är stängt? eller har ja lyckats paja nån switch?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det lyser hela tiden där, men det syns mest när askkoppen är öppen.
Luftspjällsreglagen lyser inte.
I min -94 finns det två lampor i ljusvredet. En vit med symbolen, för att man ska hitta knappen, samt en grön som lyser när ljuset är på. Det är det ju alltid, när man har varselljus, så den lyser också alltid.

Ett tips: När du får fixat alla lampor, kör då med ljuset "släckt" dagtid. Halvljuset lyser ändå, men innerbelysningen är släckt. Det sparar en massa lampor. Under 34000 mil, sedan hösten -93, har jag bara bytt instrumentbelysning i just ljusomkopplaren (som alltså alltid lyser), men så släcker jag också alltid på dagen.
av otiz
Om du har gammla modellen på knapparna (släta) kan du inte byta belysningen i knapparna.Har själv en -94 där alla knapparna var svarta så jag bytte ut alla knapparna till dom nyare där man kan byta belyningen.

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]