- sön 17 feb 2013, 22:27
#729762
Blev inte bättre än att man blev med 245 också, skulle ju köpa motor till 945an... aja, skit samma
Köpte på mig en ganska välskött lågmilad ´88 som var så snororiginal det bara kunde bli, tråkigt i mina ögon och sakta men säkert förvandlas den till nått mindre tråkigt.
Lite kort om bilen iaf
B230F och M47, 1031 axel såklart då de är en 88, inget märkvärdigt alls mao, 22990 mil i skrivande stund.
Läckra färgkombon av Hörapparatsbiege med diarrébrun inredning... 70 talet typ 10 år för sent
Stod på original 14" plåt med 2st Hankook dubb från 2002 och två Fulda Kristall från 1998! Oharre så halkig den var
Ljudet bestod av original rattaxelbandare och välljudande originalhögtalare i dörrarna, detta inkl radiotantenn modell apkass...
När den hämtades såg den således ut såhär:

Under huven såg de väldigt rent och fint ut, dammigt men nästan helt torr, ventilkåpspackningen fuktar lite lite grann längst bak, har torkat av allt från damm efter att bilden togs


945an tappade fort sina Pentafälgar, hann även med att tattartona bakljusen

Vita framblinkers och sidoblinkers blev nästa steg mot mindre ful bil, även grillen rensades på emblem

4st extraljus med 55w xenon kom på plats också så man såg nått

Överbetalt och helt ovärt, 160 spänn för fyra små rörstumpar, men ja, alltid retar de nån, speciellt att dom är lila

Anledningen till att huven åkte upp i bakkant var bla för att "alltid retar de nån", men anledning två kommer jag till...

Bromspedalen for i golvet... huvudcylindern tyckte vätskan skulle vara på utsidan behållaren, så istället för att chansa och renovera gjorde jag de enkelt för mig och köpte en helt ny, ser ju fint ut iaf

Ny moccaratt köptes samtidigt som huvdistanserna, även en stereo kom på plats där uppe

Anledning två till huvdistanserna syns på taket, nu borde jag både se vägen och allt runt i kring, inkl ÖVER drivor när man åker på sladd, kommer vrida ut dom så dom har bra spridning. Den apdåliga radioantennen får nytt liv som "nått lämpligt att strippa fast kablarna i" :)
Där är jag nu, för er som undrar, Ja de är bytt generator i den ;) sitter en 80A i den, så ström finns till allt lyse.
Planen framöver är väll att få på lite solfilm från b stolpen och bakåt och att få den lite mer jordnära, drömmer om en aussielocker då jag tror volvo glömde sätta i en differential i bakaxeln, dom satte i en vinkelväxel istället, mer styrvinkel finns på "skulle vilja ha-listan" också
Köpte på mig en ganska välskött lågmilad ´88 som var så snororiginal det bara kunde bli, tråkigt i mina ögon och sakta men säkert förvandlas den till nått mindre tråkigt.
Lite kort om bilen iaf
B230F och M47, 1031 axel såklart då de är en 88, inget märkvärdigt alls mao, 22990 mil i skrivande stund.
Läckra färgkombon av Hörapparatsbiege med diarrébrun inredning... 70 talet typ 10 år för sent
Stod på original 14" plåt med 2st Hankook dubb från 2002 och två Fulda Kristall från 1998! Oharre så halkig den var
Ljudet bestod av original rattaxelbandare och välljudande originalhögtalare i dörrarna, detta inkl radiotantenn modell apkass...
När den hämtades såg den således ut såhär:

Under huven såg de väldigt rent och fint ut, dammigt men nästan helt torr, ventilkåpspackningen fuktar lite lite grann längst bak, har torkat av allt från damm efter att bilden togs


945an tappade fort sina Pentafälgar, hann även med att tattartona bakljusen

Vita framblinkers och sidoblinkers blev nästa steg mot mindre ful bil, även grillen rensades på emblem

4st extraljus med 55w xenon kom på plats också så man såg nått

Överbetalt och helt ovärt, 160 spänn för fyra små rörstumpar, men ja, alltid retar de nån, speciellt att dom är lila


Anledningen till att huven åkte upp i bakkant var bla för att "alltid retar de nån", men anledning två kommer jag till...

Bromspedalen for i golvet... huvudcylindern tyckte vätskan skulle vara på utsidan behållaren, så istället för att chansa och renovera gjorde jag de enkelt för mig och köpte en helt ny, ser ju fint ut iaf

Ny moccaratt köptes samtidigt som huvdistanserna, även en stereo kom på plats där uppe

Anledning två till huvdistanserna syns på taket, nu borde jag både se vägen och allt runt i kring, inkl ÖVER drivor när man åker på sladd, kommer vrida ut dom så dom har bra spridning. Den apdåliga radioantennen får nytt liv som "nått lämpligt att strippa fast kablarna i" :)
Där är jag nu, för er som undrar, Ja de är bytt generator i den ;) sitter en 80A i den, så ström finns till allt lyse.
Planen framöver är väll att få på lite solfilm från b stolpen och bakåt och att få den lite mer jordnära, drömmer om en aussielocker då jag tror volvo glömde sätta i en differential i bakaxeln, dom satte i en vinkelväxel istället, mer styrvinkel finns på "skulle vilja ha-listan" också
Nuvarande Volvo:
V70 2.4D ´07
Tidigare Volvo:
245 GL ´88
945 GL ´91
Amazon 2dr ´66
Amazon hgv fd civilbil ´69
Amazon hgv taksänkt delivery ´66
V70 2.4D ´07
Tidigare Volvo:
245 GL ´88
945 GL ´91
Amazon 2dr ´66
Amazon hgv fd civilbil ´69
Amazon hgv taksänkt delivery ´66