- tor 28 mar 2013, 20:54
Menar du att det var bra att jag inte körde i 29 eller MCn?
Min hastighet påverkar väl inte så mycket när man får en MC i sidan. Borde det göra men har inte en aning
Ja, bilen är sedan idag klar så jag är mycket nöjd. Dock gillar jag inte att det dröjer med ärendet. Gillar inte att dra ut på saker å ting i onödan.
Blir jag vållande som jag tror så bråkar jag inte så mycket då min premie blir oförändrad. Det var bara självrisken på 3000 jag betalat
Edit:
Hittade lite info på Euro NCAP's hemsida. Sidokollision testas i 50km/h med personbil mot personbil...
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
torbjorn_75 skrev:Var glad att det inte gick i 29 km/h, då är vi uppe i sådana hastigheter som Euro NCAP testar...Vet du vart man kan läsa om deras tester lite mer utförligt etc?
Då handlar det enbart om att de som sitter i bilen skall överleva krocken - att bilen skall gå att reparera efteråt är ointressant. Det är trots allt bara en plåtburk.
Menar du att det var bra att jag inte körde i 29 eller MCn?

Min hastighet påverkar väl inte så mycket när man får en MC i sidan. Borde det göra men har inte en aning

Ja, bilen är sedan idag klar så jag är mycket nöjd. Dock gillar jag inte att det dröjer med ärendet. Gillar inte att dra ut på saker å ting i onödan.
Blir jag vållande som jag tror så bråkar jag inte så mycket då min premie blir oförändrad. Det var bara självrisken på 3000 jag betalat

Edit:
Hittade lite info på Euro NCAP's hemsida. Sidokollision testas i 50km/h med personbil mot personbil...

If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986