Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Siros_740GLT
Hej

Jag undrar vad orsaken kan vara till att bilen startar segt. Den startar jämnt och fint alltid och fungerar jättefint. De enda är att startmotorn får arbeta lite mer än t ex våran vw golf. Är det bara att bilen är äldre eller vad är det.

Den fungerar somsagt alltid å fint, det enda jag undrar är varför startmotorn måste gå lite mer på volvon. har nya tändstift också
Användarvisningsbild
av Siros_740GLT
28 visningar och inte en enda som svarat? Betyder det att jag ska lära mig söka eller att ingen verkligen inte vet? Konstigt. Skulle vara mycket tacksam om jag fick ett svar :???:

//siros
av Arne
Det kan vara många orsaker, fördelarlock, rotor, tändkablar mm. Eller så har det med bränslesystemet att göra, bränslepump, spridare. Det är väldigt svårt att säga på rak arm.
av forrden
Siros_740GLT skrev:Hej

Jag undrar vad orsaken kan vara till att bilen startar segt. Den startar jämnt och fint alltid och fungerar jättefint. De enda är att startmotorn får arbeta lite mer än t ex våran vw golf. Är det bara att bilen är äldre eller vad är det.

Den fungerar somsagt alltid å fint, det enda jag undrar är varför startmotorn måste gå lite mer på volvon. har nya tändstift också
Byt bränslepumpsrelät, jag hade samma problem på min GLT -91 (B234F).
Fick mala länge på starten inan den startade, speciellt vid kallstart.
Bytte relät , sen dess startar den ögonaböj liksom...
Try it ....Mvh Forden

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]