Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Jag undrar jag har ju ström när jag vrider vredet till högsta hastighet men inte annars och fläkten funkar inte alls
av wolf_lover
När jag kollar strömmen med en testlampa så får jag ström till alla 5 kablar uppe i kontakten till vredet men dom går ju till motståndet 4 st då får jag bara ström till en av dom kablarna om jag vrider vredet på högsta läget ska inte det vara ström i alla dom fyra i kontakten till motståndet.Tacksam för alla svar och tips.
av Onkel
Hej hej! ;-)

Bara måste fråga en lite fråga som är relaterat till detta!
Efter att ha läst här så kom jag framtill att mitt fläktmotstånd var sönder på min 745 89.
Efter en snabb runda till skroten och 150pix fattigare så hade jag införskaffat ett nytt fläkt motstånd, jag satte i det och simsalabim så funkade alla lägen på fläkten! Så långt så var ju allt bra! Men nu till min fråga. Jag satte alldrig in motståndet i hålet där det skall sitta utan lät det hänga löst och körde hem. När jag 10 min senare skulle skruva fast det så var det brännhett och jag brände mig nästan på det. Skall det vara så? Är det därför det sitter i fläkttrumman eller vad det utrymmet nu kallas?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, det blir varmt, och det är därför det sitter i kanalen för att få kylning. Oftast är det bara termosäkringen som är kass, går att köpa på ELFA:
Bild
Kolla fläkten med, går den trögt drar den med ström och då blir motståndet varmare.
av Onkel
:D Ahh det var skönt att veta, så inte hela skiten bränner ihop efter en vecka!
Det där med lödning är nog inget för mig men jag undrar ändå vad det skulle kostat då?

Man lär så länge man lever!
av wolf_lover
Min fläkt har inte funkat alls nu på ett par veckor och idag så provade jag ocg vred till högsta hastigheten och fläkten gick igång men stannade efter ca 10 sek sen så provade vi igen efter ett par minuter och då hördes det att den ville gå igång men precis som den inte orkade,sen så slog vi uppe på instrumentbrädan och då ville den starta men dog igen så hände det när man slog ett par ggr......
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?