Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
det hela är simpelt, tror du får lämna till en volvo verksta.

du ska se till att ha bromsvätska högt i behållaren! byt bromsklossar som jag skrev!

jag tror inte du har haft fel på några av de delar du bytt.

lufta genom att tryck sätta bromsvätske behållaren, eller kufta bakvägen.

när du trycker på kopplingspedalen så kan den fassna i botten, det är bara att dra upp den. men det tar tid innan vätskan rinner in, så den funkar inte för det.
det är bara att vänta, eller att röra slavcylinderns atm, om du har en slav som sitter utanför spräng kåpan.
av Ricaro
Hade liknande fel när jag skulle lufta efter att bytt slavcylindern till kopplingen. Försökte hur många gånger som hellst, men fick aldrig något tryck i den. Gjorde då som så att jag fyllde hela vätskebehållaren upp till kanten och efter varje pumpning så fyllde jag den ända upp igen. Då fick jag upp trycket och efter ett tag så kändes koplingen helt normal igen. Då var det bara att suga ur överföldig bromsvätska ur behållaren tills att den hamnade på rätt nivå igen.
av jbl
Det är två fack i bromsvätske behållaren. Det facket till kopplingen töms mycket fort pga att det utrymmet är litet.
Användarvisningsbild
av CarMan
jbl skrev:Det är två fack i bromsvätske behållaren. Det facket till kopplingen töms mycket fort pga att det utrymmet är litet.
det är 3 fack i behållaren

alla faken har olika hög nivå, för att inte orsaka att behållaren blir tom om denna krets går sönder.

man måste ha nivån över kopplingens fack nivå för att det ska rinna in bromsvätska där.

men luftar man baklänges så går det ju ändå, så jag är tveksam till att trådskaparen har gjort detta
av mick74
Nu är måndagsexemplaret till huvudcylinder bytt, och allt fungerar perfekt igen enligt min mening.

Kan meddela att jag provade att lufta kopplingen dels med tryckklocka från bromsvätskans expansionskärl, samt via slavcylindern, med den ny gamla cylindern som jag köpte först utan resultat. men efter bytet av måndagsexet så gick allt som en dans.
av *pettson*
mick74 skrev:Nu är måndagsexemplaret till huvudcylinder bytt, och allt fungerar perfekt igen enligt min mening.

Kan meddela att jag provade att lufta kopplingen dels med tryckklocka från bromsvätskans expansionskärl, samt via slavcylindern, med den ny gamla cylindern som jag köpte först utan resultat. men efter bytet av måndagsexet så gick allt som en dans.
hmm vart är allt gnöl som brukar vara om reservdelarna är nåt annat än volvo original.? Hade den (cylindern ) varit en biltema hade mobben varot stor..Nu vill jag se och höra alla skrik... Det var ju original och fungerade inte.. Med andra ord är det bevisat än en gång.. inte ens original är felfritt.. :lol:

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]