Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Oj, då får jag ta tillbaka mitt uttalande! Jag som var så säker på att CM enbart hade egna modifieringar i typ metadatan och liknande.. I vilket fall så körde jag Samsung egna Jelly Bean, (4.1.x), för några veckor sedan och då funkade allt som hade med Bluetooth att göra i stort sätt lika bra som med CM10! Förutom tiden det tog för mobilen att reagera och byta låt efter att sensus hade kommenderat detta var märkbart längre än med CM10. Att ha två stycken enheter anslutna till mobilen (sensus och "ELM327") och använda funktionerna båda enheterna erbjuder samtidigt, var inte heller några problem! Jag vet som sagt inte hur det fungerar på andra modeller, men på min Galaxy S2 fungerade detta bara fint!

Jag köpte själv min "dongel" på Ebay för motsvarande 70 spänn, inklusive frakt (har jag för mig). Vilket är ett kap enligt mig! Så om inte ett eventuellt byte fungerar, så är det ingen jättekostnad för en ny, fast med Bluetooth, om du väljer att beställa via Ebay.
CM kör istortsett rubb och stubb eget. Dom använder radio firmwiren på ett helt annat sätt bl.a, vilket möjliggör flashning av annan radio även på låsta telefoner.

Verkar som du fått det lite om bakfoten. Det är typ alla andra roms som kör egna modifieringar i metadatan och kernel typ, men CM kör nästan allt med egna lösningar.

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]