- fre 22 mar 2013, 20:42
Haha, ja det stämmer bra. Tycker att jag är försiktig redan men man skall aldrig säga aldrig. En del positiva insikter har jag allt fått. Allt händer jäkligt fort och man kan inte påverka allt genom att själv vara perfekt, alla andra måste ju också sköta sig :)
Pratade också ang. min situation med högerregeln... Högerregeln är alltid högerregeln oavsett såvida man inte har vittnen. Hastigheter kan dem inte "se" på skador eller annat sätt tyvärr.
Nästa gång jag ser en MC på parkering etc så lär jag stanna helt å låta MC'n köra på något annat istället :)
Får min bil förhoppningsvis på Torsdag nästa vecka, yay.
Någon som har insikt hur det här med bonus faktiskt fungerar för Volvia?
Förlåt om det blev lite OT då det faktiskt verkar gälla Folksam ;)
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
joel80 skrev:Du får ta det försiktigt närmsta 5 åren då med hjälmlösa motorcyklister som envisas med att ful-gasa (jag menar ful.. inte full, även om det nog var både och..) på parkeringar just från höger! ;)
Haha, ja det stämmer bra. Tycker att jag är försiktig redan men man skall aldrig säga aldrig. En del positiva insikter har jag allt fått. Allt händer jäkligt fort och man kan inte påverka allt genom att själv vara perfekt, alla andra måste ju också sköta sig :)
Pratade också ang. min situation med högerregeln... Högerregeln är alltid högerregeln oavsett såvida man inte har vittnen. Hastigheter kan dem inte "se" på skador eller annat sätt tyvärr.
Nästa gång jag ser en MC på parkering etc så lär jag stanna helt å låta MC'n köra på något annat istället :)
Får min bil förhoppningsvis på Torsdag nästa vecka, yay.
Någon som har insikt hur det här med bonus faktiskt fungerar för Volvia?
Förlåt om det blev lite OT då det faktiskt verkar gälla Folksam ;)

If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986