- fre 22 mar 2013, 21:23
Jag kör för tillfället två bilar som ligger runt 20 år och eftersom förstabilen (850) nu har pensionerats som originalobjekt så är jag ute efter en ny bil. Och jag funderar då på att beställa ny bil.
Funderingen har legat kring V40, jag har provkört och gillar bilen. Men jag är lite fundersam. Är den ett bra val?
Sedan har jag också kört fast kring vad av följande jag skall välja:
V40 D3 Summum aut + tillval + solid Listpris: 320 400 Mitt pris: 281 000
V40 D3 Summum aut + tillval + metallic Listpris: 328 300 Mitt pris: 288 000
V40XC D3 Summum aut + tillval + solid Listpris: 333 600 Mitt pris: 291 000
Frågan är om inte D2 räcker till egentligen? Men den verkar inte finnas med automat och jag vill nog ha det eftersom mitt vänsterknä krånglar lite. Att gå ner till momentum och spara en slant går inte, eftersom det är läderklädseln jag vill åt. Jag avskyr den där t-tech-klädseln över allt på jorden och vill absolut inte ha den. Så det får bli läder. Frågan är vilken färg som är bäst? V40XC känns ju relativt fräck både i vitt och svart, men en vanligt V40 borde kanske ha metallic? Är det värt 10 000 extra för en XC?
Och finns det något som gör att jag inte borde välja modellen? For the record, jag är barnlös och ägnar mig visserligen åt golfande, men en bag skall man väl kunna pressa in? Åker oftast själv eller med enbart en passagerare, baksätena i mina bilar brukar oftast vara närmast oanvända.
Funderingen har legat kring V40, jag har provkört och gillar bilen. Men jag är lite fundersam. Är den ett bra val?
Sedan har jag också kört fast kring vad av följande jag skall välja:
V40 D3 Summum aut + tillval + solid Listpris: 320 400 Mitt pris: 281 000
V40 D3 Summum aut + tillval + metallic Listpris: 328 300 Mitt pris: 288 000
V40XC D3 Summum aut + tillval + solid Listpris: 333 600 Mitt pris: 291 000
Frågan är om inte D2 räcker till egentligen? Men den verkar inte finnas med automat och jag vill nog ha det eftersom mitt vänsterknä krånglar lite. Att gå ner till momentum och spara en slant går inte, eftersom det är läderklädseln jag vill åt. Jag avskyr den där t-tech-klädseln över allt på jorden och vill absolut inte ha den. Så det får bli läder. Frågan är vilken färg som är bäst? V40XC känns ju relativt fräck både i vitt och svart, men en vanligt V40 borde kanske ha metallic? Är det värt 10 000 extra för en XC?
Och finns det något som gör att jag inte borde välja modellen? For the record, jag är barnlös och ägnar mig visserligen åt golfande, men en bag skall man väl kunna pressa in? Åker oftast själv eller med enbart en passagerare, baksätena i mina bilar brukar oftast vara närmast oanvända.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.