- tor 21 mar 2013, 23:52
hej Emil här igen, traktorn går fint men för ett par dagar sen så har det börjat komma missljud... ljudet hörs bara när du åker med växel i så det låter varken när du har bara motorn igång eller när du frihjular, så alltså frikopplar du så slutar det när du lägger i växeln igen så börjar det låta. jag vet att missljud är svåra att hitta en orsak till när man själv inte kan höra det men lite idéer på vad det kan va kanske ni kan komma på. ljudet följer en slags rytm så det är som att någonting snurrar runt och träffar någonting varje varv men vet ej vad. :???:
jag har även märkt ett läckage vid svänghjulskåpan precis vid ett skruvhål jag tror det är glykol för det luktar sött och ser ut som glykol men det går inte ihop! skulle det vara glykol så skulle den ända möjligheten jag kan komma på är att det skulle droppa från rören som går in till värmepaketet och sen ner på svänghjulskåpan men dom är täta och torra både rören, slangarna och skarverna! jag har på senare tid sett att både kylarvätska och bromsvätska försvinner men vet inte vart det tar vägen! :(
jag har även märkt ett läckage vid svänghjulskåpan precis vid ett skruvhål jag tror det är glykol för det luktar sött och ser ut som glykol men det går inte ihop! skulle det vara glykol så skulle den ända möjligheten jag kan komma på är att det skulle droppa från rören som går in till värmepaketet och sen ner på svänghjulskåpan men dom är täta och torra både rören, slangarna och skarverna! jag har på senare tid sett att både kylarvätska och bromsvätska försvinner men vet inte vart det tar vägen! :(