Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej..

skulle vilja veta va det är för tum på alla högtalare då ja ska inhandla allt nytt.. har 8 högtalare sammanlagt.. ska bli några mer sen men det blir senare projekt hehe...

nån som vet? har sökt lite men får lite olika svar.. en del säger 5.5 och andra säger 6.5.. vill veta då bilen ska bli en helt soundstream bil så hehe.. ska montera 2 högtalare på bakluckan också hehe.. alltså 10 vanliga högtalare och sen 2 basar :)
m[a]ster skrev:hej..

skulle vilja veta va det är för tum på alla högtalare då ja ska inhandla allt nytt.. har 8 högtalare sammanlagt.. ska bli några mer sen men det blir senare projekt hehe...

nån som vet? har sökt lite men får lite olika svar.. en del säger 5.5 och andra säger 6.5.. vill veta då bilen ska bli en helt soundstream bil så hehe.. ska montera 2 högtalare på bakluckan också hehe.. alltså 10 vanliga högtalare och sen 2 basar :)
Det är bara att mäta högtalarna, ta ut måttet i centimeter och multiplicera med 0.39 så får du ut storleken i tum.
av Kermithboy
Såg ett räknesätt ja aldrig skådat för å få fram tum. Multiplicera antal cm med 0,39?? En tum e mig veteligen 2,54cm. Multiplicera cm med 2,54 så får man fram storleken i tum.
Kermithboy skrev:Såg ett räknesätt ja aldrig skådat för å få fram tum. Multiplicera antal cm med 0,39?? En tum e mig veteligen 2,54cm. Multiplicera cm med 2,54 så får man fram storleken i tum.
Det stämmer ganska bra att multiplicera med 0.39 faktiskt. Prova själv. 10cm tex. Det är 3.937"... Och 10*0.39 är 3.9... Ditt sätt med att multiplicera med 2.54 blir däremot helt off.. Du kanske menade dividera med 2.54 istället?
av Kermithboy
tjaa. Självklart har du rätt. Va lite trött igår:) Stämmer de du säger . Ha en bra helg :D
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]