Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jaka
Hej!
Brorsans 745:a (-87) startar på tre cylindrar när den är kall men inte när den är varm.
Det är alltså bara när motorn är kall som detta händer. När motorn är kall går den bara några sekunder på tre cylindrar sedan går den på alla fyra .
Vi har bytt rotor och fördelarlock samt tändstift (Brisk), men det var samma symtom när vi körde på originalstift från Volvo.
Användarvisningsbild
av erikn
Jag har haft liknande. På en var det just något av rotor, lock, kablar eller tändstift. På den andra var det topplockspackningen och det blev vatten i en cylinder. Blev värre och värre tills vi bytte packning.
av jaka
Hej!
Nej! Det försvinner inte vatten, rättare sagt det försvann vatten tidigare men då var det kylaren som läckte litegran,men den är bytt.
Vattnet är rent och likaså oljan så ingen blandning där!
Användarvisningsbild
av lennarte
jaka skrev:Hej!
Brorsans 745:a (-87) startar på tre cylindrar när den är kall men inte när den är varm.
Visst har jag förklarat i ett tidigare inlägg i en annan tråd hur du skulle göra för att på ett enkelt sätt kolla om toppackningen är hel eller ej,eller?
Har för mig att jag skrev ganska uförligt.

mvh
lennart
av jaka
Hej!
Jag minns inte om du gjorde det. Har svårt att tro att topplockspackningen är trasig när det inte syns i vare sig vattnet eller i oljan
av sicnarf
Kör han med E85 i tanken? Kanske byta tändstift och kablar. Kanske testa köpa insprutningrens och hälla i bensintanken?
Det är mycket som kan spöka.
emblemwraps -crome delete

Jag hade nog investerat i en hel grill-som finns […]

Ladd problem Volvo 760

Hej, har en 760 d24 som inte vill ladda som den sk[…]

Köpa en tidig XC90?

Jag råkade impulsköpa en XC90 D5 fr&ari[…]

Lossade på ett överfall i taget,blev ma[…]