Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persalls
Hej!

Jag har en V70N 2,4t -01a som är rätt välutrustad. Den har bl a en rejäl "klump" framför innerspegeln som skulle kunna vara en regnsensor. Den ser dock inte ut som på familjens andra bil, en S80N, men likväl så vet jag inte vad det skulle vara annars. Ser i manualen att om bilen har telefon så sitter antennen där men någon telefon finns inte. Funktionen verkar ju inte lika smidig som på S80an( enligt manualen i alla fall :-)) men min funkar som en helt vanlig intervalltorkare, kan den vara bort trollad i en mjukvaruuppdatering tro ???
Det verkar ologiskt att det skulle vara en telefonantenn eller för den delen en styrbox till avbländningen men....
Dessutom så ser man inget "öga" på utsidan som jag tycker man brukar och rutan är rejält tonad i överkant, dock original och det kanske kvittar iofs ??

vad tror ni ??// Mvh Per
Användarvisningsbild
av CarMan
fans inte på din årsmodell.
din bil är troligen telefon förberädd
av S60AWD2.5T
och det är inte en transponder, finns det kablage till den.
Ge oss ett foto det vore skoj!
Användarvisningsbild
av cycler
Vad skall man med regnsensor till??

Måste alltid återaktivera "regnläget" varje gång man startar bilen.....

Hade min på intervall/regnläge..... trots spöregn rörde den itne sig alls.....

Först när man stängde av den och sedan på med den igen vaknade regnsensorn..

/C
av haxpet
Min regnsensor funkar helt ok tycker jag. Det är bekvämt att ha när det inte regnar så där otroligt mycket och den inte behöver svepa så ofta.

Det finns ju oftast ställbar intervalltorkare, men den måste man ställa om intervallet på hela tiden eftersom den inte alltid sveper när jag vill, men regnsensorn gör oftasts som jag vill. Det går ju också att ställa känsligheten på den med samma ratt som man ställer intervalltorkaren med.
Användarvisningsbild
av volvos80
på min s80 funkar den inte alls den har lagt av men jag skall lämna in den för att byta felet....... men ja tycker det är lite onödigt med regnsensor.. mer fel som kan frångla bara
av S60AWD2.5T
Till baks till topic.
Ge oss en bild så kan vi börja gissa/veta.
Användarvisningsbild
av CarMan
utan bild vet vi inte säkert, men beskrivningen är så bra så det är en GSM antenn, det måste det vara.
av Persalls
hej och tack för tipsen !

Jag skall ta en bild till helgen när det är ljust så får ni se men jag tror nog också att det kan vara en antenn, konstigt bara att de levererat en antenn och inte resten !

Beträffande regnsensor så funkar den klockrent på S80an, låt vara att den är helt ny men jag har kört från Tyskland hem utan att röra spaken i allt från torrväder till ösregn så jag hade gärna haft en !

/Mvh Per
B230F går fett

Okej, har bytt alla packning på motorn (p&ar[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]

Kung. Tackar!

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]