Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Vi har problem på den ena av våra bilar, den äldre. Larmdosan är ny så det är inte den. Vi har väldigt kort räckvidd på var vi kan larma/larma av bilen, ibland måste man ha dosan ovanför framrutan för att den ska reagera.

Var sitter antennen? Kan man göra något åt det? Ska man köpa en ny larmmodul på skroten, vad för problem kan man förvänta sig att man får då? Är det bara att byta, programmera in dosorna och sedan fungerar det, eller är det världens mickel för att det ska fungera?
Användarvisningsbild
av erikn
Nu kanske jag sätter i fel batterier, för jag sätter i CR1220. Och de ska ha vad jag vet en spänning på 3 V. När jag mätte i dosorna så var dock spänningen i ena dosan ca 5,8 V, i den andra 6,2 V. Jag bytte till nya batterier i den dosan som hade låg spänning, och då fungerar det bättre.

Men det är fortfarande räckviddsproblem, man kan stå max ca 5 m från bilen för att den ska fungera. Så det där med kabeln till bakluckan får du gärna utveckla. Är det den som går till elmanövrerade låset? Trodde att de var fristående eftersom de finns även när man inte har larm men centrallås.
Senast redigerad av 1 erikn, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av erikn
Men på turbon kan jag stå betydligt längre ifrån, 3-4 gånger så långt avstånd.

Men jag ska kolla upp sladden till bakluckan, tack för hjälpen.
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]