- fre 15 mar 2013, 13:18
När jag skrev "fältar" så menar jag att bussningarna i startmotorn är slitna så att ankaret när det snurrar "tar i" lite i fältlinningen. Det blir en "dominoeffekt", för ju högre belastning på startmotorn destostörre innre motstånd. Din granne som jobbar med det vet vad jag menar.
Mvh
Lennart
Bricoleuren skrev: Batteriet är på 72Ah men (om det nu är ett men) av märke Biltema. Det byttes så sent som i början av februari om jag inte minns fel (sök i tråden för den som orkarJag "skummade" igenom i går kväll så jag skulle ha "något hum om" vad vi pratat om. Det är väldigt mycket läsning om man ska "ha koll på det".Biltemas batterier brukar inte vara några problem med. Ska kolla när jag kommer hem och i morgon bitti vad jag har för volt. Kollade lite på min hastighets mätare igår (Engine Check lampan, se annan tråd) och hade tändningen på. Tänkte inte på att halvljuset också är på då, förrän radion började brusa. Batteriet tog slut på en halvtimme, Det är ett c:a 5år gammalt Biltema, så det har nästan passerat "bäst före".)
När jag skrev "fältar" så menar jag att bussningarna i startmotorn är slitna så att ankaret när det snurrar "tar i" lite i fältlinningen. Det blir en "dominoeffekt", för ju högre belastning på startmotorn destostörre innre motstånd. Din granne som jobbar med det vet vad jag menar.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V