Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Jag köpte på volvo. Lite mörkare i nyansen men men tanke på bilen är från 1988 så får man nog inte räkna med annat.Annars får du testa biltemas olika nyanser och kanske hittar en som kan passa....
av volvodala
Nexus skrev:Jag köpte på volvo. Lite mörkare i nyansen men men tanke på bilen är från 1988 så får man nog inte räkna med annat.Annars får du testa biltemas olika nyanser och kanske hittar en som kan passa....
du tror inte att mekonomen kan har rätt färg ?
av Rådlös
Om någon har det så är det Volvo. Men som Nexus sa, din bil är från 1988 och på så gammal färg kan ingen lova att det blir rätt. Det lär finnas datorer som kan läsa av den aktuella kulören, men då får du ta bilen till en sådan dator och dessutom läsa av den på just dom kvadratcentimetrar du tänker bättringsmåla.
Användarvisningsbild
av Nexus
Mekonomen betällde jag ifrån en gång det var inte ens rätt färg så aldrig mera från de.
Tycker volvos passar bäst i nyansen både på min röda och silvriga bil.
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Jag beställer alltid från bilia. Lite dyrare än andra leverantörer kanske, men bäst färg tycker jag.
Jag hade den klassiska volvovita på min gamla 850 -92 med kanonbra resultat.
Sedan en grön till nästa 850, med pärleffekt. Liksom till nuvarande 940. Dessa färger är mycket lättflyktigare än enkomponentsfärgen (typ den vita), så det gäller att ha tungan rätt i mun när man sätter igång..
av osten72
Låna med dig färgkartan från mekonomen och håll mot bilens lack så får du något som stämmer ganska bra :D
Nya skärmarna

Stänkskärmar?

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]