Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tja gubbar å kärringar, stolpskott och dårar, samt de normala volvofreaksen! nu behöver jag snabb hjälp och hoppas, tror och kanske vet att jag kommer få några bra svar innom kort! :D eller har jag fel nu?
Har googlat utan resultat :twisted:

b230e motor 95.0kw eller 129.6hk motor i den. Första gång i trafik 1984-01-04

Måste bygla relät så jag kan köra hem den 16 mil. och antar att det sitter ett grönt rakt ovanför bromspedalen på denna bil? eller är det vitt relä under handskfacket?
Kommer ha snålt om tid för detta och måste stå ute i kylan och har extra chaufför med, därav denna lilla panik.
så vill veta vart jag skall kolla och sånt..

va jag förstår så är de bara att prova sätta en strängbit systematiskt mellan de olika stiften och se om pumpen startar. sen köra hem å fixa nytt relä.
Far min hittade felet!

någon hade kapat den svarta kabeln och skarvat in en knapp på andra sidan bilen!!! :evil:

Ser proffsgjort ut för man fick gräva rejält för att se det. något som gjorts på verkstad som någon form av stöldskydd tro?
lite smörja i knappen så hoppa fanskapet igång! :lol:
nu är det endast bältesvarnaren som skall fixas, annars är allt annat krimskrams kvar och fungerande! :D
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]