- lör 09 mar 2013, 21:59
Ja, lørdag kveld, sitter her og leser 2 vinter tester i aftonbladet, xc 60 vinner i suv testen og xc 70 vinner sin test. Xc 60 og xc 70 får mye skryt av sine vinteregenskaper og sitt utmerkede haldex system. De slo ut audi, vw, skoda, peugeot, honda , mitsubishi og Hyundai. Partiske tester? Mulig det, men det er tross alt 6 personer med masse bil erfaring som testkjører , og hvis haldex er så ubrukelig som det påståes her, så er det jo rart det systemet slår alle andre awd. Ser jo også at golf med samme systemet får mye skryt . Og ja, det er haldex 5, på både xc 60 og xc 70 som er testet. Jeg har hatt en del innlegg i denne tråden og testet en god del på skogsveier og på vinterveier. Jeg har opplevd at den i noen situsjoner har spunnet overraskende, men også mange ganger vært utrolig imponert over fremkommelighet. Så jeg er i dag 98 % fornøyd. I moddstrenger har jeg ikke problemer, jeg kjører nemlig ikke forbi i hastigheter på 110-120 km når det ligger moddstrenger mellom kjørebaner og har da heller ikke opplevd at bilen blir ustbil i denne farten.
My 13 xc70. My 11 v70.