Moderator: Moderatorer
StringerBell skrev:Jag tycker det är rimligare med en mer generell regel om uppmärksamhet på trafiken, oavsett om det gäller mobiltelefoner eller barnåthutning eller fipplandet med handväskor eller vad det kan vara.Just det, vad gör vi med alla skrikande och glassätande barn? Ska det vara krav på att alltid ha "barnvakt" i bilen.
erikn skrev: Röststyrning till telefon praktiserar jag ibland, men på min telefon (Android) fungerar det bara på engelska, så man måste gissa hur namn på folk uttalas på engelska för att den ska fatta, och det gör den långtifrån alltid. Väl fungerande röststyrning och jag skulle praktisera det ofta.Tips: definiera personens funktion i adressboken. Jag vet inte hur det är med Android men i iPhone kan man t.ex. definiera sin fru som "wife" och sedan säger man bara "call my wife".
StringerBell skrev:Har man en nyare iPhone så har ju den "Siri" som ju kan hjälpa till med det mesta man vill att telefonen ska göra.erikn skrev: Röststyrning till telefon praktiserar jag ibland, men på min telefon (Android) fungerar det bara på engelska, så man måste gissa hur namn på folk uttalas på engelska för att den ska fatta, och det gör den långtifrån alltid. Väl fungerande röststyrning och jag skulle praktisera det ofta.Tips: definiera personens funktion i adressboken. Jag vet inte hur det är med Android men i iPhone kan man t.ex. definiera sin fru som "wife" och sedan säger man bara "call my wife".
Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]
Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]