Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tedde76
Är ägare till en Volvo 760 förseriebil. Den har en ovanlig färg, 494, mintgrön, ej metallic och lite annorlunda inredning än vanliga 760. Är det någon som kan något om föjande bilar. Tacksam för alla info. Chassinr : 704687C1003168
/Ted
av umekille
Fotade en visningsbil i GBG på flygplatsen
1982 när jag låg i flottan...minns den var åt
silverhållet i lacken...korten ligger dumt nog
nånstans i förrådet men skulle vara skoj kolla
på igen och kanske lägga in i datorn.
av tedde76
Den har nu stått avställd i 12 år. Men gick hur bra som helst då det begav sig. Började så smått med att försöka få den i toppskick, men tiden räcker inte till.
Om jag bara kunde klura ut hur man lade upp bilder, kunde jag posta några. Finns även en skylt vid vänster stålkastare med sex siffror 003017 om det kan hjälpa. Reg nr är CAD 483
av Amarace
En undran, hur vet du att det är en förseriebil? Är så mysko att en förseriebil ska ha ett chassienummer på 3168, dels att det är så högt chassienummer, dels att en förseriebil brukar ha nåt annat som chassienummer än dom som kom i produktion.

Nummret på skylten vid strålkastaren är karossnummret, har inget med chassienummret att göra och är endast ett nummer för karossen vid tillverkning.
av SEpaket
Amarace skrev:En undran, hur vet du att det är en förseriebil? Är så mysko att en förseriebil ska ha ett chassienummer på 3168, dels att det är så högt chassienummer, dels att en förseriebil brukar ha nåt annat som chassienummer än dom som kom i produktion.

Nummret på skylten vid strålkastaren är karossnummret, har inget med chassienummret att göra och är endast ett nummer för karossen vid tillverkning.
Om du slår på registreringsnumret hos Vägverket så får du fram att bilen skall vara av fordonsår 1982, men den togs i trafik först juli 1984. Jag vet inte om alla testbilar ens har chassienummer från början. Jag menar, många förseriebilar är ju inte ens avsedda att registreras alls, utan körs på testbana och återvinns sedan.

Om det inte finns ett annat bra skäl att bilen varit oregistrerad i 2 år, såklart.
av tedde76
Enligt Volvo herritage ska det tydligen vara en testfärg som användes för att se hur den klarade olika väderförhållanden. Ligger en bild under bildgalleri.

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]

Hej! Har fått samma problem som dig och undr[…]