Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Momo
E så ny när det gäller och koppla baslåda och slutsteg.

Har lärt mig det mesta men var ska jag koppla in RCA lågnivå kablar bakom stereon ifrån slutsteget?

De ingångar jag har bakom stereon är=

AV OUT1. AV OUT2. CAM AVIN. AV-IN
SUB OUT. RL.OUT. FL-OUT. L.IN
NC. RR-OUT. FR-OUT. R-IN

Kan jag direkt koppla in RCA lågnivåkabeln från steget till (SUB OUT) på stereon eller (L-in och R-in)?
Någon som kan det bättre?
av blådåren
Eftersom du vill ha ut signal från radion , så är "out"kontakterna lämpliga att sikta på.
Eftersom du dessutom vill ha en bas-låda inkopplad så är "sub" ett bra val.

Kablarna märkta "in" är just en ingång till radion, för att koppla in externa ljud-källor.
av Momo
blådåren skrev:Eftersom du vill ha ut signal från radion , så är "out"kontakterna lämpliga att sikta på.
Eftersom du dessutom vill ha en bas-låda inkopplad så är "sub" ett bra val.

Kablarna märkta "in" är just en ingång till radion, för att koppla in externa ljud-källor.

Jahaa ok, så med andra ord ska jag endast koppla till SUB OUT då? För jag ska koppla slutsteg och bas. Och då blir det stereo SUB OUT till slutsteg o från slutsteg till baslåda.
När jag beställde stereon då fick jag med 2 RCA lågnivåkablar i 1, alltså 2 honor och 1 hane (Ykoppling)? Är det den jag ska använda till SUB OUT? För på slutsteget ska där in 2 RCA lågnivåkablar.
av blådåren
Har du bara en kontakt på radion som är märkt "sub" ?, eller är det ett par?.

Har du bara en, så funkar det bra att köra med kabeln du nämner.
av Momo
blådåren skrev:Har du bara en kontakt på radion som är märkt "sub" ?, eller är det ett par?.

Har du bara en, så funkar det bra att köra med kabeln du nämner.

Ja jag har bara en ingång för SUB OUT . Fast är du 100% på att det ska gå bara med 1 ingång?
För vanligtvis brukar man alltid använda 2 in till stereon och 2 in till slutsteg!
av blådåren
Du kan använda radions UTGÅNG, och dubblera den via din y-kabel och koppla den till slutstegets INGÅNGAR.

Basen är ändå bara i mono så det spelar ingen roll.
av Momo
blådåren skrev:Du kan använda radions UTGÅNG, och dubblera den via din y-kabel och koppla den till slutstegets INGÅNGAR.

Basen är ändå bara i mono så det spelar ingen roll.
RADIOS UTGÅNG menar du med SUB OUT VÄL?
Ja det är ju så jag menar SUB OUT ingång Y-Kabel och sedan dubblera ut till slutsteg=)
av blådåren
Ja, det är så jag menar.

Du skrev tidigare att du hade en "ingång för sub-out" , därav mitt "gapande " om ingångar resp utgång.
av Momo
blådåren skrev:Ja, det är så jag menar.

Du skrev tidigare att du hade en "ingång för sub-out" , därav mitt "gapande " om ingångar resp utgång.

Super;) Tack för alla dina svar.
av tyclon
Hej! jag lånar tråden lite. Jag köpte ett slutsteg idag och en baslåda, men när jag kopplade in allt så startar ej bilen.
Någon som kanske vet vad felet är? Jag jordade steget i sidan bak på bilen där den svarta listen sitter fast(volvo 740). Sen drog jag en remote till bilens stereo och en pluskabel till stereon. Som sagt så startar inte bilen när pluskabeln till steget är kopplat till batteriet. Steget heter DLS AX-10 och basarna är 2 gas 10''.
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]