Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Prova sök, finns många trådar om detta. :)
Användarvisningsbild
av hemglass
JoakimS skrev:Hur får man bort meddelandet "dags för service" i sin färddator när man själv har utfört servicen?
Tryck in tripknappen, slå på tändningen, när servicelampan blinkar, slå av tändning igen... 8)
Användarvisningsbild
av frilins
-Tändning av.
-Tryck in och håll kvar nollstännningsknappen för trippmätaren.
-Slå på tändningen
-Fortsätt att trycka in nollställningsknappen i 10 sec,då 10 sec har gått blinkar SRL-lampan
-Släpp sedan nollställningsknappen inom 4s efter att SRL-lampan börjat blinka.
-Tändning av.

V70N + S60 +S80 00-02 = Radiolägentryck in trippknappen,tändning,vänta tills servicelampan blinkar,släpp trippknappen,tändning av

V70N + V60 + S80 02- = Radioläge,håll inn trippknappen (nu nollades trippmätaren) tändning på,vänta tills siffrorna kommer tillbaka på trippdisplayen,släpp trippknappen,tändning av.
Användarvisningsbild
av volvos80
vart sitter SRL-lampan på min s80 -02?
eller är ja så dum o inte fattar att det är "dags för service" som blinkar? haha :lol:
Användarvisningsbild
av greeeken
volvos80 skrev:vart sitter SRL-lampan på min s80 -02?
eller är ja så dum o inte fattar att det är "dags för service" som blinkar? haha :lol:
SRS lampan menar dom
Det är airbaggen.
RÖD symbol på instrument brädan, lyser alltid när du har radioläge på.
Användarvisningsbild
av volvos80
greeeken skrev:
volvos80 skrev:vart sitter SRL-lampan på min s80 -02?
SRS lampan menar dom
Det är airbaggen.
RÖD symbol på instrument brädan, lyser alltid när du har radioläge på.
Tackar för rättelsen =)
Användarvisningsbild
av volvos80
Det funkar fan inte på min s80-02????

när ja trycker in trippknappen o slår på till radioläge så händer det ingenting mer en att jag får ett pip och att det kommer upp 065 på färddatorn men "dags för service" försvinner ej. Gör ja om samma procedur så kommer medelande 045 upp på färd datorn???? nån som har ett svar på varför det kommer sig att service inte släcks???

tackam för svar
av Johnny66
1: Slå på tändningen till läge 1. 2: tryck in trippmätaren och den nollas, fortsätt att hålla trippmätaren intryckt samtidigt som du vrider tändningen till läge 2 det nollade miltalet kommer tillbaks. samtidigt dyker det upp ett utropstecken samt servicemeddelandet som sedan slocknar. Släpp trippmätaren 3: slå av tändningen och prova att starta, felmeddelandet ska vara borta.
:D Detta funkade för mig efter ett par försök. Jag har en S60 2,4T -03

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]