Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dicken
hej allihopa, har lite problem med min 850.
Min bil beter sig konstigt. vid ett antall tillfällen ha den vägrat starta, två gånger på fredagar, den ha då stått över helgen och sen på söndagen när jag gått ut för att testa igen ha den startat på första försöket. Har misstänkt fukt men har också hört nått om att startmotorn ska kunna dra för mycket ström.
Dom gångerna den vägrat starta ha det varit plus grader och sen när den gått igång igen ha det varit nära fryspunkten.
mellan gångerna så går den precis som den ska, inga problem alls.

Någon som ha någon idé om va det är frågan:?: om den lever sitt eget liv och är givetvis väldigt opålitlig när den går.
Mellan gångerna.

tack på förhand
Användarvisningsbild
av Sparkz
Skulle kunna vara pumprelät. Sitter i elcentralen vid säkringarna, skruva bort hela locket. Märkt "103" Grönt från början, nu är det ersatt till ett rött.
av dicken
Fick igång bilen förut idag, åkte till skroten och fixade ett relä, skulle åka iväg för några minuter sedan men det gick ju inte alls för den startvägrade precis som förut.

så jag bytte relä och testade gick inte då heller, hör dock att pumpen går till vid tändningspåslag!
av *pettson*
dicken skrev:hej allihopa, har lite problem med min 850.
Min bil beter sig konstigt. vid ett antall tillfällen ha den vägrat starta, två gånger på fredagar, den ha då stått över helgen och sen på söndagen när jag gått ut för att testa igen ha den startat på första försöket. Har misstänkt fukt men har också hört nått om att startmotorn ska kunna dra för mycket ström.
Dom gångerna den vägrat starta ha det varit plus grader och sen när den gått igång igen ha det varit nära fryspunkten.
mellan gångerna så går den precis som den ska, inga problem alls.

Någon som ha någon idé om va det är frågan:?: om den lever sitt eget liv och är givetvis väldigt opålitlig när den går.
Mellan gångerna.

tack på förhand
byt startmotor eller smörj den gamla... den drar för mycket ström.
av Volvofive
*pettson* skrev: byt startmotor eller smörj den gamla... den drar för mycket ström.
Riktig, er dårlig kontakt mellom startmotor og blokk derfor ikke jord-kontakt.
av dicken
Nu är bilen fixad, kamaxelgivaren hade gett upp.
Någon startmotor va det alltså inte, men man får väl se upp i framtiden!

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]