Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
sejagrullar skrev:Det är bra drag i de T- motorerna. En nackdel att överväga är att man måste hitta ett tankställe oftare än en snålare diesel.
Man skall väl bo ganska off-side för att ha 50 mil mellan mackarna så att det skulle va ett problem?

/Martin
av Petzzon
Nu sitter man på färjan efter att kört från Innsbruck i förmiddags. Kan bara säga vilken grym bil. Bilen var i kanonskick inte ett enda uppslag inga repor eller annat. Några Jack i ena dörrsidan invändigt var allt. Att säljaren dessutom talade att bilen var polestaroptimerad gjorde mig inte ledsen, slapp man ta den förhandlingen med frun. Körde första tanken på litern jämt låg mellan 100-140. Den ökades farten allt eftersom för att hinns med färjan har legat långa stunder mellan 150-180 enligt färddatorn slutade det på 1,12. Är imponerad, skall bli kul att se vad den drar när man hänger 2 ton husvagn bakom.
Användarvisningsbild
av MartinS
Härligt!

Efter 1 1/2 år som jag haft min är jag fortfarande lika glad varje gång jag kör bilen, motorn är helt sagolik tycker jag, speciellt uppe i fart, det krävs ju en del pulver för att få rull på +2ton från stillastående.

/Martin
Användarvisningsbild
av na96gen
Grattis till en ny fin bil med en underbart härlig motor! 8)
av perhall
Provkör en D5:a och du kommer inte att ångra dig:)

Roligt att det har gått bra och grattis! Tyska bilar är ofta i mycket bra skick. Jag var lite tveksam till firman när jag såg bilderna men skicket verkar ju utmärkt. Om man själv åker och köper sin bil i Tyskland är det sannolikt mycket ovanligt med fusk,felaktiga mätarställningar etc.

PH
av Petzzon
Har kört D5 sen dom kom 2002 i totalt närmare 70.000 mil så vet att dom är bra. Men inte i närheten av en t6, nu kommer denna gå Max 1500 privatmil, så blir inga stora skillnader i kostnad, dom få kronorna lägger jag gärna på nöjeskontot. Var också lite tveksam till handlaren först men visade sig sen att bilen tillhörde hans svåger så även om allt gick via firman var det nästan som att köpa privat.
av Sharkbait
Petzzon skrev:Nu sitter man på färjan efter att kört från Innsbruck i förmiddags. Kan bara säga vilken grym bil. Bilen var i kanonskick inte ett enda uppslag inga repor eller annat. Några Jack i ena dörrsidan invändigt var allt. Att säljaren dessutom talade att bilen var polestaroptimerad gjorde mig inte ledsen, slapp man ta den förhandlingen med frun. Körde första tanken på litern jämt låg mellan 100-140. Den ökades farten allt eftersom för att hinns med färjan har legat långa stunder mellan 150-180 enligt färddatorn slutade det på 1,12. Är imponerad, skall bli kul att se vad den drar när man hänger 2 ton husvagn bakom.

Hoppas du får ett lyckligt bilägande !!

:-)-)

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare verk[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]