- tis 26 feb 2013, 22:45
Om det är tre filer (i samma riktning menar HiTek) så är både mitt och vänster körfält omkörningsfiler. är det tomt i högra körfältet ska man ligga där. Det är faktiskt så att i det vänstra körfältet får inte lastbilar, långtradare eller bilar med släp ens köra. Det är alltså förbjudet.. De får bara använda det mittersta körfältet för omkörning, vilket blir jävligt svårt när nån ligger och fiskör i 85km/h på 110-väg där utan att flytta sig.
umekille skrev:Va?HiTek skrev:Dagens från mig: Dessa jävla mittenfilsriddare på 3-filiga vägar och folk som vägrar ligga till höger även på 2-filiga vägar - är ju det första man lär sig när man öppnar teoriboken mer eller mindre...Det beror ju på om vägen är två-trefilig eller 1-filig med omkörningsfil.
Om det är tre filer (i samma riktning menar HiTek) så är både mitt och vänster körfält omkörningsfiler. är det tomt i högra körfältet ska man ligga där. Det är faktiskt så att i det vänstra körfältet får inte lastbilar, långtradare eller bilar med släp ens köra. Det är alltså förbjudet.. De får bara använda det mittersta körfältet för omkörning, vilket blir jävligt svårt när nån ligger och fiskör i 85km/h på 110-väg där utan att flytta sig.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13