- sön 24 feb 2013, 11:49
gooose skrev:Intressant story, som också säger en hel del hur lite koll folk har egentligen. :)Jackson75 skrev:Ursäkta lite off topic, men jag tycker det är för jävligt om någon säljer en bil där AWD'n är kass, och man som köpare har svårt att kolla om den funkar eller ej. Tycker mig ha läst detta lite varstans på forumet, där man för börja reparera direkt efter köpet... :evil:
Det är väl så att många AWD ägare inte vet att det fungerar och sen säljer dom ovetande om felet och nya ägaren vill testa och upptäcker då att det är trasigt
Det är ju en poppis bil att ha på garageuppfarten eller i stan där man behöver bilens extra höjd för att bekvämt kliva in i bilen ;-//
Hade en kund som haft sin XC60 i 3 år och kört 5500 mil när hon var inne för service så berömde hon bilen för sin låga förbrukning strax under 0,7 detta med awd och sin storlek tyckte hon var bra När jag berättade att hon hade en FWD mao xc60 Drive framhjulsdriven blev hon paff
Hon kom förbi någon vecka efter jag talat om detta för henne och då vart hennes man med han ville jag skulle förklara hur detta var möjligt han trodde alla XC var AWD för hans XC70 var ju AWD eller kan den oxo bara vara FWD
Det visade sig att han hade AWD o hon FWD så många vet nog inte att det är trasigt eller vad dom har
//Gooose
Volvo VIDA DICE 2014
Professionell elektronik konstruktör och servicetekniker kraft och fordonselektronik
Professionell elektronik konstruktör och servicetekniker kraft och fordonselektronik
- By Desmodue