Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!!
När jag "byggde" min bil slutade priset på 321000:-. Det blev dock ett annat pris när jag pratade med säljaren. Priset på bilen med samma utrustning blev då 305000:- och jag betalade 279000:-. Jag vet inte vilket pris rabatten egentligen ska räknas på men med det högre blir det runt 13% och på det lägre runt 8%. Så 8-10% rabatt är nog praxis bland säljarna. Kanske går att få ner ytterligare genom att hota med att gå till en annan bilfirma, men om ingen annan finns i närheten får man ju ta den som finns. Fick också med nya vinterhjul för 2000:- vilket var helt OK.

Momentum D3
Eivind68 skrev:Noen som vet hvordan dette er i Norge? Er prisen lavere i virkeligheten enn på nett, og bør det være mulig å prute ned 8-10% i Norge også?
I norge er det ikke lett å få noe særlig avslag , vinterdekk og litt til kan vel være mulig. Nå er det gode kampanjer på noen modeller. 40k i avslag.
2013xc70 skrev:
Eivind68 skrev:Noen som vet hvordan dette er i Norge? Er prisen lavere i virkeligheten enn på nett, og bør det være mulig å prute ned 8-10% i Norge også?
I norge er det ikke lett å få noe særlig avslag , vinterdekk og litt til kan vel være mulig. Nå er det gode kampanjer på noen modeller. 40k i avslag.
Ja, var det ikke det jeg visste...
Ingen kampanje på V40 heller (står ingenting på volvocars.com/no ihvertfall), får se når det vil være mulig å kjøpe den via minbilpartner.no da.
Det er jo en mulighet, 2 års garanti og 3 års reklamasjonrett og mulig dårligere bruktverdi fordi det er en privatimport. Da bør det være ihvertfall 40 k å spare. :D sjekket i okober på en xc 70, det var ikke bry verdt.
Eivind68 skrev:
2013xc70 skrev:
Ja, var det ikke det jeg visste...
Ingen kampanje på V40 heller (står ingenting på volvocars.com/no ihvertfall), får se når det vil være mulig å kjøpe den via minbilpartner.no da.
Fikk en pris på 380.000,- på min V40 R da jeg hentet bilen for prøvekjøring. I det "tilbudet" var det oppført 7.000,- for klargjørimg og 18.000,- for 4 vinterdekk ?:-/
Da jeg leverte bilen dagen etter derimot var prisen justert ned med de 25.000,- de først hadde plusset på. Greide også å få med takstativ til 2.000,- for 355.000,-
Ble omtrent det samme som konfiguratoren på volvocars.no - ca. 3500,- hvis du tar med takstativet.
Pass på feil i konfiguratoren i R-design intropakke. Den inneholder kun kamera og sensorer bak, men legger til sensorer foran og parkeringsassistent. Fant det først ut når bilen kom til forhandler. Under Les mer om pakkene stemmer opplysningene overens med der forhandleren vet. Har sendt mail til Volvo om problemet.
2013xc70 skrev:Det er jo en mulighet, 2 års garanti og 3 års reklamasjonrett og mulig dårligere bruktverdi fordi det er en privatimport. Da bør det være ihvertfall 40 k å spare. :D sjekket i okober på en xc 70, det var ikke bry verdt.
Har du ikke en mulighet til å kjøpe 5 års garanti der da? Er det likevel ikke nok å spare på det?

Nå har de ikke kommet med V40 som jeg har kjøpt enda, men det hadde vært interessant å vite noe om andres erfaringer fra dette firmaet. Spesielt når det kommer til reparasjoner på garanti. Det er jo da det viser seg hvem som er seriøse aktører og ikke.
JoSo skrev:
2013xc70 skrev:Det er jo en mulighet, 2 års garanti og 3 års reklamasjonrett og mulig dårligere bruktverdi fordi det er en privatimport. Da bør det være ihvertfall 40 k å spare. :D sjekket i okober på en xc 70, det var ikke bry verdt.
Har du ikke en mulighet til å kjøpe 5 års garanti der da? Er det likevel ikke nok å spare på det?

Nå har de ikke kommet med V40 som jeg har kjøpt enda, men det hadde vært interessant å vite noe om andres erfaringer fra dette firmaet. Spesielt når det kommer til reparasjoner på garanti. Det er jo da det viser seg hvem som er seriøse aktører og ikke.
'
Bare for å ha sagt det, så er jeg litt inhabil da jeg jobber hos en Volvoforhandler. MEN, vil si at 5 års garanti er verdt ganske mange tusen. Har hatt noen kunder innom med importbil som kun har spart 10-20.000 på nybilprisen fra oss. De har da en bil med kun 2 års garanti, og IKKE dieselvarmer. Hadde ikke vært et vanskelig valg for meg personlig. I tillegg til risikoen forbundet med kortere garantitid, har man jo også videresalgsprisen å tenke på. Man skal heller ikke undervurdere det å ha et solid kundeforhold til sin lokale forhandler.
Raymond: Jeg er skeptisk selv til dette med importbil, og å kjøpe seg 5 års garanti. Så vidt jeg vet er minbilpattner .no sitt kontor i Drammen, og hva da med garantisaker hvis man ikke er eller bor i distriktet? På bilferie f.eks. Hvis noe skjer med bilen så er det vel bare å kjøre innom nærmeste merkeverksted, så blir det ordnet hvis bilen er norsk.
Vet ikke hvor mye jeg kunne spart på import, men betaler gladelig ekstra for å slippe bryderi og rot den dagen det evt. skulle skje noe. Da er ikke de 20 tusen kronene mye vedt.
Håper på ett langvarig forhold hos min Volvo forhandler ihvertfall.

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]