Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kikade på den nyare av dom och observerade att den saknade hörlursuttag i baksätet men det kanske kvittar, men det tyder väl också på att det inte är premium sound i allafall. Vad är det för ljudsystem, high performance med eller utan sub?
Bilden var också för dålig för att få bekräftat att den hade värme i baksätet? Annars verkade den väl ok, v-däck ingick väl också vad det verkade?

Jag slås dock av att det inte är billigare. Priset inkl. allt lär väl hamna på vad en Svensksåld skulle ha kostat om den hade funnits som MY11. MEN, utbudet är ju oändligt större än här hemma i tråkdieselsverige så det finns ju egentligen inget alternativ än att importera om man vill ha en bil inom överskådlig framtid.

/Martin
av Petzzon
Det är HP stereo i båda bilarna dock utan sub, vet inte om dett gick att få 2011 går väl ivart fall inte numera till HP, värme i baksätet är det på den nyare men inte på äldre. Inte livsviktigt för mig. Hörlursuttag kan kvitta för mig också. Vinterdäck på 18 tums fälg ingår på båda. Vad gäller priset tar jag gärna den informationen när allt är klart.
av Lövet
Ingen av dem känns ju helt 100. När du ändå ska importera, ska du inte vänta på en som har "allt"? BLIS är ju helt ointressant utan DS kan jag tycka. Sen vill man ju ha Glastaket också, inte antingen eller.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag håller med Andreas, om du ändå skall ge dig på att importera något, som du räknar med att ha riktigt länge. Varför inte vänta in den perfekta bilen (den lär ju komma förr eller senare), eller är det bråttom?

/Martin
av Lövet
Tänk på att du inte importerar den mest lättsålda bilen. Det blir inte kul om du blir "tvungen" att sälja den igen efter bara nåt år.
av Petzzon
Önskar också att allt hade funnits på bilen men dessvärre får man ju inte allt man vill, har letat ganska länge och visst finns det fullutrustade exemplar men dom flesta ligger riktigt högt i pris. Lever nog hellre utan taklucka än ACC som det känns nu, fler mil på den bilen gör ju inköpspriset lite lägre också.

Sen lättsåld eller inte det får framtiden utvisa som läget är idag finns inte en enda XC60 T6 R-design på blocket, som alltid räcker det med en spekulant. Nu köper jag inte bilen för att tjäna pengar så framtiden får utvisa om det blev en ok affär, för bra blir det ju sällan!

Sen som svar på frågan så står jag snart utan bilen så lite brådis är det.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag lyckas inte se något på länken. Hoppas den blir klar i tid och du blir nöjd, det är en fantastisk motor i en riktigt bra bil!

/Martin
av Petzzon
MartinS skrev:Jag lyckas inte se något på länken. Hoppas den blir klar i tid och du blir nöjd, det är en fantastisk motor i en riktigt bra bil!

/Martin
Klistrade in fel länk, nu skall det fungera.
Användarvisningsbild
av MartinS
Nu gick det bättre, den ser väl bra ut av vad man kan se!

Förbrukingen ökar med ~1dl/10km/h ökning över 100km/h, så bli inte rädd när du flåsar hem längs autobahn, förbrukningen blir lägre i sverige :)

/Martin

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]