NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KenZoo
Fick fram det felmedelandet igår, sensorerna fungerar inte längre.

Kan en felaktig sensor göra så att alla slutar fungera? och är det ett måste att besöka verkstad för att veta vilken det är?
Om en sensor inte fungerar slår det ut hela systemet.
Du kan köpa en en sensor och flytta runt om det nu är en sensor som felar. Kan ju vara kablage & styrdon också.
Men det är någon av sensorerna i 99% av fallen.
av KenZoo
Bilen var rätt skitig när jag fick felet, så jag tvättade av sensorerna då fungerade dom, tills jag tror att de blev smutsiga igen, nu låter det som att jag är jättenära en vägg nästan hela tiden,
av KenZoo
Nån som vet hur man lossar sensorerna?
Fick också detta larm förra veckan, försvann någon gång och kom tillbaka efter nån timme för att bli permanent. Själva sensorn funkar dock fortfarande för mig.

Det finns någon tråd med bra tips i denna del av forumet http://www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f=19 , förhoppningsvis är det samma system? Tittade på den förra veckan, men hittar den inte i webbläsarens historik, så du får söka själv...

I Haynes står iaf bara att man skall ta bort stötfångaren, lossa kontakten och sen skall man trycka isär "fästklämmorna" och ta bort givaren.

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]