Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oaw
Hej!

Jag undrar om det finns någon som har kunnskap om det går att eftermontera navigator på en s60 -01. Finns det t ex färdiga kablar, kontakter framdragna eller måste man dra allt nytt från början? Är det mycket jobb?

Tavk på förhand

MVH

O
Användarvisningsbild
av Loner
Du får dra nytt kablage, om det är svårt eller ej får du bedömma själv.
Jag anser att det inte är speciell svårt.
Jag har monteringsanvisingen om du har en e-mail adress.

/L
Användarvisningsbild
av Rillee
Du skulle inte kunna skicka en till mig också

[email protected]
Användarvisningsbild
av CarMan
det går bra att eftermontera. volvo har både satser & monteringsanvisning.
är bilen "sat. preppad" så finns vissa kablar.
du måste alltid ladda mjukvara när du väl fått in drejorna i bilen
Användarvisningsbild
av Rillee
CANBus skrev:annars kan du ladda ner den själv utan att sitta framför E-postprogrammet och vänta..

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... DocId=1668

enklare kan det inte bli..
aha tackar :D
Användarvisningsbild
av Rillee
Ser inte riktigt ut som på min 05
ska se om jag kan montera in en carputer som han här
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthr ... ight=volvo
av buuyuu
Jag har RTI i min kärra. Men i nästa blir det inte inbyggd version om det inte kommer med kartor på någon form av kort (SD, MMC eller vad som helst). Att vara låst att köpa cd-skivor eller dvd från volvo för dyra pengar är inte försvarbart. Att behöva vänta minst 1 år tills dess att en uppdaterad karta släpps är inte acceptabelt. Med portabla navigatorer eller åtminstone minneskort så är det bara att uppdatera via internet.

Har 2005 års skivor i kärran och får ändå köra på känn (skyltar) i många delar av Sverige och Stockholm.
Användarvisningsbild
av CarMan
buuyuu skrev:Jag har RTI i min kärra. Men i nästa blir det inte inbyggd version om det inte kommer med kartor på någon form av kort (SD, MMC eller vad som helst). Att vara låst att köpa cd-skivor eller dvd från volvo för dyra pengar är inte försvarbart. Att behöva vänta minst 1 år tills dess att en uppdaterad karta släpps är inte acceptabelt. Med portabla navigatorer eller åtminstone minneskort så är det bara att uppdatera via internet.

Har 2005 års skivor i kärran och får ändå köra på känn (skyltar) i många delar av Sverige och Stockholm.
det är väll inte minneskortet isig du är ute efter, uta du vill väll ha nya karter gratis.

presis som många av dom bärbara GPS:erna så är det Navtec som gör kartorna till Volvo.
navteck tar ca 8 månader på sig att fördiställa en skiva o dom gör inga vägar som inte finns.
en väg som finns är en öppnad väg man kan köra på, så om vägen finns, men den öpnad dan efter att Navteck lägger sitt stopp för inut så blir den inte med.
efter stop datumet så tar det 8 månader & sen är skivan klar.

Volvo till handahåller håsdvaran & Navteck tilvarkar Mjukvaran (kartan)
dessa kartor komer 2ggr/år o finns att köpa hoss din volvohandlare.

om något är fel på en karta, kan man felanmäla det på volvos eller navtecks hemsida.
på pekar ingen felet, så vet dom inte att det är fell o felet kan då omöjligt åtgärdas.

men som sagt så är navteck en av dom större i branchen så finns det inte med på volvos nya skivor så är det troligtvis inte med nån annan stans heller

Just nu ligger deras sida nere, men gå in p&[…]

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]

Nu an vi snacka om totalsågning..... och det[…]

Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]