Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xerys2012
Ny mob (iphone5) och direkt problem med VOC. I morse funkade inte direktstarten = kall bil. I eftermiddags samma sak. Noterade då att efter att jag klickade på "starta" så tänkte den en stund och jag fick meddelandet att den ej fick kontakt med min Volvo. Testade då timern medans jag satt i bilen o den hoppar igång (via mob). Kommer hem, kliver ur bilen och låser o larmar. Testar då direktstart igen och får då upp meddelandet "din Volvo används" och av säkerhetsskäl kan jag inte kommunicera med min Volvo när den används. Ringde Volvo om cal o det enda de kunde göra var att notera att de ej heller kunde få intakt med min bil. Ringde min ÅF o förklarade läget o då menade han på att det strulat de senaste dagarna samt att iphone5 inte funkade till 100% med VOC.

Nån annan med liknande problem som har en vettig lösning?

Har testat att avinstallerar appen men får samma skena meddelande.

Är det bara boka en tid för en minstallation månne?
av MrNorth
Låter otroligt att just iPhone 5 skulle ha problem, jag kör iphone 4S med senaste ios och har inga som helst problem. Båda telefonerna kör BT 4.0.

Däremot har jag märkt att det fungerar inte alls att para min iphone 4s med fruns Nokia Lumia 920, så det verkar vara skillnader mellan Bluetooth där. Inget som påverkar ditt problem dock :)

/S
Användarvisningsbild
av sura56
Kör med iPhone 5, och alla funktioner fungerar perfekt.
av moffe
Det lär skall vara något problem med Iphone 5 och IOS 6.1... Några komppisar som har telefonen har problem just med bluethoothen efter updateringen. Men för att starta remote värmen med voc och sådant, har ju ingen betydelse om bluetooth fungerar eller ej.
av irie
Har iPhone 5 med iOS 6.1 och det fungerar klockrent i min V60 med PS (MY2011).
Inga problem med vare sig BT eller start av värmaren.
/Kent
av varpan
iPhone 5 iOS 6.1... Enstaka ggr haft problem liknande de TS beskriver..
Har dock antagit att det beror på bristande täckning där bilen för tillfället befunnit sig...
Användarvisningsbild
av apersson850
Notera att bilen "används" tills den är låst och nyckeln försvunnit utom räckhåll i minst en minut, om man har keyless. Det där med en minut gäller antagligen även för vanliga nycklar.
Man kan se i körjournalen, som registrerar alla körningar var för sig, att ett stopp på en kvart, där föraren sitter kvar i bilen med sin keylessnyckel i fickan, fast med motorn avstängd, inte räknas som ett stopp. När man fortsätter köra räknas detta som en körning, fast med väldigt låg genomsnittshastighet.
Användarvisningsbild
av standardgbg
Har haft inne min bil för rep av VOC och serviceteknikern sa att Telenor har haft strul med tjänsten sen jag lämnade in den i onsdags.
Självklart så fungerade det ju inte när jag hämtade bilen idag, vet inte det är Telenor eller om det är min bil. Suck

Detta har börjat hända min v70 -12.. byt[…]

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]

Har åtgärdat den med 556!