Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helsingborgaren
Har en Volvo 850 GLT 93 och idag utan någon föregående anledning slutade centrallåset att fungera!! Tilläggas skall att jag har Volvo orginallarm med fjärrkontroll som även låser/låser upp dörrarna. Larmet funkar för det har jag testat. Blinkersen blinkar precis som vanligt vid på/ avlarmning men med låset händer inget! Problemet är också att om jag sätter i nyckeln i förardörren så kan jag inte vrida den det minsta (detta gäller även bagageluckan). Någon som har en idè/tips hur jag skall gå vidare? Som det är nu står bilen olåst på förardörren och bagageluckan!

Mycket tacksam för tips och ideèr!!!!
av nicke80
Har ett liknade problem som jag drog upp i en annan tråd här. Varför du inte kan vrida nyckeln är nog därför att om man bara använder fjärren till låsning så kommer nyckelhålen i dörrarna till slut fastna, om det beror på salt, smuts eller annat vet jag inte.

Men en bra regel är att man använder nyckeln till att låsa upp dörrarna ibland samt även smörjer låscylindern med någon låsolja då och då.

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]