- fre 20 okt 2006, 23:43
Kan någon hjälpa mig reda ut problemet med följande felkoder på en
850-93 ?
A1-222 Solenoid 2,öppen krets.
A7-231 ! Finns inte vad jag kan se men likväl är det den kod jag får.
B1-414 Kup'e sensorns aspireringsfläkt på förarsida blockerad.
B2-122 Hastighet har ej varit över 35 km/h eller ingen hastighets signal.
Har nyss köpt bilen och den har fungerat bra under den månad jag ägt den,fram tills nu. Problemet med blinkande winterpil uppstod när jag fick i L-läget istället för D när jag körde iväg,har inte använt det läget förut vad jag vet. Lådan låste först på hög vxl. men efter ett tag fungerade den omväxlande normalt och låst på hög vxl. Efter att läst div. inlägg här,fick jag reda på att man kunde slå av/på tändningen 5ggr. Därefter fungerar lådan som den ska men pilen fortsätter blinka. Har försökt med att lyfta av +kabeln på batteriet men inget hjälper.
Någon som har nån id'e om vad som hänt och vad som kan göras?
850-93 ?
A1-222 Solenoid 2,öppen krets.
A7-231 ! Finns inte vad jag kan se men likväl är det den kod jag får.
B1-414 Kup'e sensorns aspireringsfläkt på förarsida blockerad.
B2-122 Hastighet har ej varit över 35 km/h eller ingen hastighets signal.
Har nyss köpt bilen och den har fungerat bra under den månad jag ägt den,fram tills nu. Problemet med blinkande winterpil uppstod när jag fick i L-läget istället för D när jag körde iväg,har inte använt det läget förut vad jag vet. Lådan låste först på hög vxl. men efter ett tag fungerade den omväxlande normalt och låst på hög vxl. Efter att läst div. inlägg här,fick jag reda på att man kunde slå av/på tändningen 5ggr. Därefter fungerar lådan som den ska men pilen fortsätter blinka. Har försökt med att lyfta av +kabeln på batteriet men inget hjälper.
Någon som har nån id'e om vad som hänt och vad som kan göras?