Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoSebastian
Hej!
Jag har fått en stenskott i mitt strålkastarglas som jag är lite orolig över vad de ska säga på besiktningen.
Bild på glaset:
Bild
Stenskottet är precis i mitten på halvljuset.

Skulle jag få nedslag på detta om jag siliconar igen hålet och åker o besiktar tror ni?

Mvh Sebastian
av 94093a
lima med epoxy lim inte med silikon.
och bilprovningen klagar bara om det är fukt i lycktan.
av sicnarf
Glasfirmor lagar inte sånt för det är inte samma glas i strålkastaren som i vindrutan. Åker du till besiktingen så får du garanterat en ombesiktning. Du skulle kunna köpa en transparent epoxylim och laga hålet innan besiktningen och chansa. Annars får du köpa nytt strålkastarglas insats på skroten för 600 kr. Eller köpa lös glas för 300kr http://www.kgtrimning.com/glas700.htm
av 94093a
jag har limat på min 940 och vår gamla v70 och båda har altid gåt igenom besiktningen förutom första gåmgen på v70 då jag inte hade hunit lima den och den var ny tvätad så då hade det komit in fukt. och då sa dom på bilprovningen att det var bara att lima :D
av VolvoSebastian
Så det är en chansning alltså, ska se om man hittar något epoxy lim imorgonbitti som det tipsades om. Ringt runt till skrotarna idag men de hade inga vänsterglas till 940.
Får bära eller brista på besiktningen. :wink:
av duttowisch
Hej!
Jag har samma sak på mina 945a båda glasen. Dock inte mitt i. Gör som jag sätt en liten bit tunn tejp, genomskinlig. Har fungerat i flera år. Dom har sett det men inte sagt något, bara sagt att det var fiffigt. Man får byta tejpen två gånger per år.
av VolvoSebastian
duttowisch skrev:Hej!
Jag har samma sak på mina 945a båda glasen. Dock inte mitt i. Gör som jag sätt en liten bit tunn tejp, genomskinlig. Har fungerat i flera år. Dom har sett det men inte sagt något, bara sagt att det var fiffigt. Man får byta tejpen två gånger per år.
Det funkar faktiskt, hade så i 4,5 månad på lyktglaset innan bilden togs (ja det ska meckas i godtid före bes, helst kvällen innan. :lol: ) och lyktan var fri från fukt.

Jag fega iaf ur och flyttade fram besiktningen samt beställde helt nya glas till bägge sidorna. :-)-)
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]