Ojoj, stackars BSR....
Jag har lite svårt att tro att Volvo skickar advokater att hota BSR, möjligen upplyser dom om vad dom kan göra rättsligt, men det är ju inget hot i den bemärkelsen.
Vad det gäller grundfrågan tycker jag inte det är något konstigt alls att inte bilägaren äger rätten att göra ändringar i mjukvaran. Hur många vinstdrivande företag lämnar ut källkoden till sina programvaror så kreti och pleti kan ändra dom? En del mjukvarutföretag i datorbranchen tlllverkar ju öppna API'er för integration mot andra, men det har ju inte volvo något intresse av och skiter således i det, med all rätt.
Att man behöver ladda mjukvara när man bytt vissa delar är ju inget konstigt, det började man väl med på Volvos P2 plattform i slutet på 1900-talet och det har väl gått ganska bra ändå, trots att man såklart önskat man skulle slippa som "hobbymeckare"....
Som sagt, stackars BSR som lyckats bygga en professionell fasad kring en piratverksamhet. Faller deras fina korthus nu?
Passa er förresten att ställa frågor till dom på deras webbsida, du äger nämligen inte enligt deras villkor rätten att vidaredistribuera deras svar. Dom står med andra ord inte för vad dom säger till enskilda kunder. Proffsigt?
/Martin