Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av TomRoyale
Hej!

Vet inte riktigt var jag ska posta detta, men i alla fall... Jag håller på med ett
examensarbete inom marknadsföring och har valt Volvo som ämne och deras
marknadsföring genom åren och hur den utvecklats.
Att hitta material och information till detta har varit väldigt svårt varför jag
ställer mina förhoppningar till detta forum.

Finns det någon som har information om Volvos marknadsföring, och hur den
utvecklats under åren, vad tyngdpunkten låg på då och vad den ligger på nu?

Tacksam för alla svar!

//Thomas
av V60D5AWDPolestar
Hej,

Låter som ett roligt ämne du har valt för dit ex-jobb. Jobbar själv bla med marknadsföring
och tycker det är ett roligt ämne. Gissar att du redan har varit i kontakt med Volvo och/eller
Volvomuseet. Dom borde ju vara tjänstvilliga. Annars kanske det kan vara läge att försöka
kontakta biltidningen Klassiker då deras läsare säker sitter inne på en del info.
av TomRoyale
Hej och tack för svaren!

Japp det är riktigt intressant och roligt ämne, dock svårare att få tag i det material jag vill ha än vad jag förväntade mig.

Jodå har kontaktat Volvo via alla möjliga kanaler, ringt flera gånger men blivit hänvisad att maila till en adress som ingen svarar på. Har ringt igen och frågat varför inte någon svarar på den hänvisade mailadressen och fått till svar att de har väldigt mycket att göra.
Men jag kontaktar förslagen jag fått och ser vart det leder, för tiden börjar bli knapp, ska vara klar för inlämning den 22/2-13 :roll:

Med vänlig hälsning

Thomas
av TomRoyale
Kontakta Claes rydholm på Volvo personvagnar!
Förklara ditt ärende och se om han kan hjälpa dig!
Finns nog ingen som har bättre koll på det än han!
[email protected]
Tyvärr fick jag till svar av Claes Rydholm att han var fel person för mitt ärende, men han skulle vidarebefodra mitt
mail till en annan avdelning. Hoppas på mer tur längre fram.
Tack ändå "agneo".

//Thomas
av Jimpen89
Eller 10 veckor.

Hoppas du får den info du behöver. Kommer ihåg själv när man gjorde det. Inte lätt att hitta rätt personer som kan hjälpa till.
av TomRoyale
Jag går en YH-utbildning och har varit i farten sen i mitten på december. Nu har jag på mig till den 28/2-13, så lite tid finns det kvar att spela på. :D

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]