- tis 12 feb 2013, 18:53
Hej I förra veckan (torsdag) köpte jag en helt fabriksny bil. Jag vill inte nämna vilket märke det är men det rör sig om en bil i 400 000kr klassen, idag Tisdag inträffade en katastrof, Jag var på väg för att titta på ett jobb när bilen börjar lukta bränt, min första tanke var att den är ny så det är säkert ACn som luktar, några minuter senare blir stanken allt kraftigare och slutligen börjar det ryka i kuppen, som tur är åker jag på en liten väg så ja stannar bilen så fort som möjligt och stänger av motorn, när jag är ute ur bilen ser jag att det verkligen forsar ut rök från motorhuven några sekunder senare börjar den brinna så jag springer därifrån och ringer 112. när brandbilen/polisen är på plats finns det inte mkt kvar utav bilen.
Det jag undrar lite om någon upplevt något liknande och i så fall vad kan man kräva från biltillverkaren?
När olycka inträffade mådde jag bra men fick ändå åka med till akuten för en snabb titt, nu däremot känner jag mig mindre bra, allmänt skakig å lite yr?
Tacksam för svar och tips.
Vänligen
A
Det jag undrar lite om någon upplevt något liknande och i så fall vad kan man kräva från biltillverkaren?
När olycka inträffade mådde jag bra men fick ändå åka med till akuten för en snabb titt, nu däremot känner jag mig mindre bra, allmänt skakig å lite yr?
Tacksam för svar och tips.
Vänligen
A