- sön 10 feb 2013, 09:42
#727333
Usch, i ovanstående tråd uttrycks det som att det sannolikt behöver bytas nästan var 10.000e mil. Känns som en showstopper.
I denna tråd antyds dock att senare motornummer har ett annat lager som är dränerat. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=67417
Nån som vet vilka motornummer det gäller, och framförallt hur jag kollar motornumret utan att behöva åka iväg och öppna huven? De flesta bilar står långt bortanför Stockholm jag tittar på.
Denna tråd anger att det bara är 2005 som är drabbat http://www.volvoxc.com/forums/showthrea ... t-failures
I denna tråd antyds dock att senare motornummer har ett annat lager som är dränerat. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=67417
Nån som vet vilka motornummer det gäller, och framförallt hur jag kollar motornumret utan att behöva åka iväg och öppna huven? De flesta bilar står långt bortanför Stockholm jag tittar på.
Denna tråd anger att det bara är 2005 som är drabbat http://www.volvoxc.com/forums/showthrea ... t-failures
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i