- lör 09 feb 2013, 12:03
Hej!
Älskar att dra i handbromsen vintertid för att få köra med ställ även med en FWD. Har nu tyvärr en S60 2008 med antisladd, antispinn går att stänga av men inte antisladden! Prövat med det gamla knepet att sätta av och på 5 ggr, men det funkar inte.
Jag får ju nästan whiplash av knycken när antisladden greppar in och stannar uppstället tvärt.
Någon som vet om den går att stänga av?
Jocke
Älskar att dra i handbromsen vintertid för att få köra med ställ även med en FWD. Har nu tyvärr en S60 2008 med antisladd, antispinn går att stänga av men inte antisladden! Prövat med det gamla knepet att sätta av och på 5 ggr, men det funkar inte.
Jag får ju nästan whiplash av knycken när antisladden greppar in och stannar uppstället tvärt.
Någon som vet om den går att stänga av?
Jocke
. Perc har däremot helt rätt i att handbromsens funktion är precis som dess rätta namn parkeringsbroms så den är tyvärr inte dimensionerad för rallykallar. Du kommer säkert att få en hel drös med felkoder om du fulstänger DSTC enligt Top Gear metoden också så det är inget jag rekommenderar. Du kan däremot säkert få DSTC bortprogrammerat på Volvo för några tusen men det vore nog bara dumt helt enkelt. Köp en gammal bakhjulsdriven vinterbil istället så behöver du inte gräma dig när du lagt den i diket eller satt den i något räcke heller :) .
- By least