Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hej alla glada!

Har stött på de felet att knapparna på min strömställare till elhissarna (den på passagerarsidan) har blivet utnötta.

Finner en sådan modul eller va man kan kalla den för, på skruvat

http://www.skruvat.se/Stromstallare-fon ... t-shopping

Men nu undrar jag de, kan jag byta denna utan att ta bort dörrens inredning eller måste den bort och den ska ut från dörrinredningens innersida??
Ja du får bända upp den, du ska bända där metallspännena sitter. Ser du enklast om du googlar fram bild på en lös. För övrigt så kan det räcka att du rengör den gamla. Enkelt att plocka isär o ofta dyngfullt med skit.
Användarvisningsbild
av DooZeR
Du menar modulen eller dörrens insida? Okej men jag känner inte det dära "klicket" längre då jag ska få upp rutan. Hade bara turen att få upp den att jag hittade ett läge där med den knappen :p
Enklaste sättet att ta bort den är att lossa innerdörren i nederkant och trycka upp elhisspanelen underifrån. Ingen risk att få några märken då.
Den kan sitta rätt duktigt vilket medför vissa problem med att bända loss den ovanifrån, om man inte vill göra märken.

Men om du ska byta den kan du iofs rycka i elhissknapparna för att lyfta upp panelen, men då är nog den panelen skrot sen :P
Användarvisningsbild
av DooZeR
Aha okej och det är bara till att rycka? :) Eller ska jag skruva ur skruven i handtaget med? Njao kan man rädda den vore de ju bra men tror inte det går de för det är själva knappen i sig som har pajjat och jag vet inge ställe att få tag på en sådan och nån skrot har vi inte i närheten så den åker nog bort hur eller hur :)
Användarvisningsbild
av DooZeR
Haha okej ah du jag ska se om jag får bort den imorgon så man kan kika på den! :) Men en sådan modul kan man koppla ur och in hur som utan att tänka på batteriet? Ledsen för dumma frågor men är helt ny på detta :p
Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i vä[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]

Bromsrör höger fram

Nu är det luftat och klart och inga läck[…]