Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av 94093a
Har köpt fram och back blinkers till min 940 begangnat på blocket-
Och fick hem dom idag och när jag packar upp dom så ser jag att båda fram blinkersen är sönderslagna :cry:
Åkte ner direkt till posten igen och de sa att jag skulle anmäla på posten.se och ser att där står det att deras försäkring inte täcker begangnat.
Så finns det något att göra eller är det bara att gilla läget?
av llesrof
Uppenbarligen verkar det vara så. Det visste jag inte. Det är ju något att tänka på nästa gång jag köper en begagnad synt för kanske 12000 spänn :(
Användarvisningsbild
av Nexus
Han som skickade de måste ju packa vettigt oxå. Läggar man i en kartong och virar in de i tex bubbelplast är risken minimal de går sönder på vägen.
Användarvisningsbild
av Perc
Ja precis, hur var det packat? Kan det finnas nån chans att säljaren skickade trasiga delar och försöker blåsa dig?

Lyktglas och andra "ömtåliga" delar tål ofta betydligt mer än man tror. Jag säljer själv reservdelar och det är mycket sällsynt att nånting är trasigt då det kommer fram till oss trots att kvalitén på både förpackningar och fraktfirmor varierar stort. Bubbelplast är ungefär fem gånger bättre än vad som är normalt i branschen. :)
av 94093a
Dom var bara nedlagda i en påse och sen i original lådan.
Och jag tror inte han försöker blåsa mig har även pratat med han igår.
av JohnB
Låter ju helt vansinnigt att försäkringen inte täcker beg. Du kan ju troligen bevisa vad du betalat för grejorna så då borde det inte vara några problem. Blir till att gå över helt till Schenker eller DHL framöver. Jag har reklamerat trasiga prylar från tradera till Schenker och fått igen det jag betalat samt fraktkostnad utan tjafs.

/John
Användarvisningsbild
av wissel
Ja Postverket har gjort sitt.
Jag köpte grejjer från Peking på Internet Torsdsg kväll, grejjerna här på Måndagen kl. 12:00 DHL
Köpte grejer från Malmö som skickades den 24 Jan. och det kom igår den 4 Februari. Sv. Postverket
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]