Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Får testa det sen.

Tog bort alla kablar igen och kollade, och skulle sätta dit, alla jordpunkter är bra med mera, men det blixtra rejält när jag skulle sätta på jorden på batteriet igen, och efter det funkar inte extralyserna längre, reläet klickar och säkringarna är hela. Kanske batteriet är slut så dom inte orkar tända?

Tänkte isåfall, kan batteriet va sönder? så det inte tar emot laddning? Ska lampan slockna ändå isåfall? eller kommer den vara tänd om batteriet är sönder?
Var har du jordat extra batteriet?
//Björn
Kalltkaffe skrev:Felet hittat, säger dock inte vad det var.. Lär bli så fumförklarad.. :p
hehe ! - Bra att du säger att du hittat det iallafall.
har själv gjort en del goa missar - kanske borde skriva ner dom i en "Ät inte gul snö" lista !
Äh, skriver väl anledningen, har man det stressigt och ivrig på allt ska funka så kan det lätt bli fel :D

Hade kopplat så jord och plus låg emot metallen bakpå generatorn, sen när jag skulle koppla dit jorden på batteriet så gnistra det ju, kortslutning där :p

Men nu har jag väl bränt upp generatorn ändå.. yay
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
En sommar under min 850

Jag tycker du gör rätt i att fixa bilen […]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärva[…]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&[…]