fjohan82 skrev:Haft bilen på service med bla. kamremsbyte.
Blev även ny olja i växellådan för 3e gången på 28200 mil.
Det finns lite oljefukt runt ventilkåpan som kommer behöva åtgärdas framöver.
För att fixa det krävs byte av ventilkåpspackningen (kopplingen till spridarna måste lossas vill jag minnas) och byte av inloppsgrenrör, det senare fanns det begynnande sprickor i.
Bara inloppsgrenröret som reservdel kostar 5200kr, kostnadsförslaget landar på drygt 18K totalt för att fixa den dagen det blir aktuellt.
Undrar vad det kostar hemma i Stockholm...
10 år gamla bilar med många mil på mätaren... 

Finns nog ingen som lägger så mycket pengar på bilvård som du !! Är snart där vid mitt första kamremsbyte, 10,300 mil nu och 9år i december. Var in och kollade med PST idag , han sa kamrem tar vi 2027 så byts dieselfilter och lite till samtidigt. (Bara Classic service nu i december)
Besiktade bilen idag , rent protokoll förutom en anmärkning som tog mer än 5 år för Carspect att upptäcka ! Snubben hade jobbat åt Decra förut så han visste vad som gäller. Min V60 D3 Classic gick första 3 åren i körskola med dubbelkommando, innan leasingavtalet gick ut och Volvo satte ut den till försäljning och jag köpte den, bara 2180 mil på 3,5 år

. Det står som tillägg "Dubbelkommando" , har aldrig sett det själv ! Detta måste avregistreras och nyregisteringbesiktning utan dubbelkommando krävs , så det blir ombesiktning på grund av detta .. Det blev direkt besök hos Volvo och de kommer ta kostnaden för att Decra sköter omregistreringen, trots att jag köpte bilen maj 2021 .

Bra kundvård må jag säga, men borde ha skett redan 2021.