Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Om jag har fattat detta rätt så tar jag en kabel och sätter till den svarta med ström sen så tar jag den till en kabel och kollar sen provar jag nästa och sen nästa och skulle det då gå så är det reglaget som jag ska byta då eller??????
Användarvisningsbild
av lilleman
ja stämmer hoppas det löser sig elfel är ett helsike :) mvh/roger
av wolf_lover
Måste jag byta hela reglaget eller går det att bara byta vredet
Användarvisningsbild
av lilleman
om alla lägena funkade när du testade så byt kontakten ( vredet) dra av knappen så sitter där en mutter bakom skruva bort muttern så är den lös sen lycka till mvh/roger :)
av wolf_lover
Jag provade men en kabel från den som det var ström i och kollade till dom andra kablarna men det funkade inte på någon vad sjutton kan det vara då
Användarvisningsbild
av lilleman
verkar skumt jag kan inte komma på nåt just nu det är lång tid sen jag pullade med fläktarna på mina bilar nu men jag ska försöka tänka till (vilket skryt ) minns inte hur fläkten är jordad.mvh/roger :(
av wolf_lover
Fläkten funkade i idag i ca 15 sekunder sen så la den av kan det vara nåt glapp,är det svårt att byta hela kabelhärvan
av wolf_lover
Jag kollade kontakten som går till fläktmotorn och genom min testlampa så får jag ingen ström dit till den kontakten.det är 2 sladdar från kontakten som går till fläktmotorn men vart tar den andra änden vägen?????????????????
av wolf_lover
Hej nu har jag kollat med en testlampa och när jag har vredet på högsta läget och kollar på kontakten till motståndet så lyser min testlampa och även när jag kollar kontakten till fläktmotorn så vad är det då det kan vara
Användarvisningsbild
av Sparkz
Den borde vara jordad i jordpunkten längst ner på A-stolpen. Lossa täcklock och skruv på tröskellisten och ta bort panelen på sidan. Har du F-motor sitter nog styrenheten i vägen med.

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&a[…]

@fjohan82 , Låter tyskt och bra(?) :-) […]

Är väldigt vanligt med fel på […]

S60 -19 CarPlay/telefon strul

Har nyligen köpt en begagnad S60 T5 frå[…]